| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga stressplatta.
|
2 besök senaste veckan (2073 totalt) |
|
Bygga stressplatta.
Hur tjockt matrial bör en stressplatta som skall användas vid borrning vara gjort i? Skall bygga en platta till ca18det motorn i dagarna. Ska man göra den i stål eller alu? mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
|
som jag fattat det e inte tjockleken det viktigaste utan att bultarna dras ner i blocket lika mycket som när toppen e monterad, men en tjocklek av ca 25mm borde va lagom
_________________ Daniel Bjälevik Volvo 142 -69 tic "to the limit and beyond" |
|
Då borde det ju vara bäst med en stressplatta som är lika tjock som topplocket är där bultarna sitter? Känns som att den blir ganska tjock då.
Kortare bult med samma spec som de riktiga bultarna och en tunnare platta bör ju funka isåfall. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
Jag kör med arp pinn bultar, så att få dem att gå ner exakt långt i blocket är inga problem. Sen tänkte jag använda mig av distanser upp till muttrarna. Så då räcker det kanske med 25?Låter de som om de kan funka ordentligt?
Annars blir det en väldigt tjock platta... Spelar det någon roll om man tar aluminium eller stål? toppen är ju alu.. mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
|
som sagt kan jag egentligen inge om det här,hehe läste här
http://forum.savarturbo.se/viewtopic Mvh Bjäle _________________ Daniel Bjälevik Volvo 142 -69 tic "to the limit and beyond" |
![]() |
Skruva banåkabil
Bygga stressplatta.
|
2 besök senaste veckan (2073 totalt) |