| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: M42 Motor komplett med låda och kardan *SÅLD*
|
2407 besök totalt |
|
Hej! Jag tänkte sälja min motor. Hade skissat upp ett fint projekt för motorn och en 02:a. Slidspjäll och tidstypisk lack. Men jag har insett redan nu att det kommer inte fungera ekonomiskt än på något år. Så jag tänkte sälja moroten istället
Donatorbilen köptes som en "grisen-i-säcken" då förra ägaren hade bytt topp på den, men inte lyckats starta den. Nåja tänkte jag, man får väl ganska mycket för en fräsch topp (om botten skulle visat sig vara skrot). Jag gjorde några startförsök men den gick fruktansvärt orent. Men inga lagerljud dock. Tändfel.. Men eftersom jag ändå skulle riva motorn så brydde jag mig inte så mycket mer. Men när motorn var ute och satt i ställ kikade bror lite på den och upptäckte att mästermeken (ja förra ägaren alltså) hade vänt på tändkablarna! Så det kan vara så enkelt att man nycklar igång den.. Förutom det så har samma mästermek skruvat åt ventilkåpan med muttermaskin vilket innebär att de M6 gängor som håller ventilkåpan är rensade. Man behöver borra upp och sätta i helicoil. Alla är inte slut, men håller på kan man lika gärna göra det i alla hål.
Sen är en växellåda i tokfint skick med. (gått 15 000 mil har jag för mig) + kardan. Så jag hade tänkt mig 5000kr. Bättre pris vid snabb affär, måste bort. Mvh Peter "Lillebror" Lundman 0702-529603 (svarar dygnet runt, men ring helst efter lunchtid då jag jobbar natt) ptracing@telia.com Bilder kan fixas om så önskas. Mvh _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
|
Ingen som är sugen på en 16 ventilare?
Kom med bud i alla fall.. Inte för att de är så hemskt dyrt när motorn är komplett med låda? Men för dem som verkligen vill så kan jag dela så att bara motorn säljes. Mvh Peter _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
![]() |
SÄLJES
|
2407 besök totalt |