| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa coil-over fjädrar ?
|
3617 besök totalt |
|
Köpa coil-over fjädrar ?
Finns det nånstans i Sverige där man kan köpa coil-over fjädrar till Englands-liknande priser ? eller är det bara att bita ihop och beställa från t.ex Rally Design (ca 250:- /fjäder för 60 mm fjädrar) /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
|
||
|
Re:
Vi kan ta hem vilken hårdhet du vill. Men vi har 180 och 120 på lager. |
||
|
Re:
Japp www.rallydesign.co.uk/catalog/index.php?cPath=465_1152_1153_1160 /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
Jag skulle ställa mig väldigt tveksam till kvalitén på fjädrarna när dom kostar £15 styck.
Vad jag har förstått så är det Eibach eller Hypercoil som gäller om man vill ha hög kvalié och lång livslängd på fjädrarna. _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||
|
Biltema säljer fjädar för runt 200kr/st så varför skulle man inte kunna göra fjädrar för det priset???
Har de bara en vättigt sort på stålet till fjädrnan så spelar det ingen roll vem som gör fjädrna. Iof de kan få lite olika fjäderkonstant men det spelar cyckelpump för 99% av oss. Så varför betala mer än man behöver???? _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Hmmm, Rally Design är rätt stora i England så dom borde sälja OK prylar.
Hade jag tävlat hade jag kanske tänkt annorlunda men till det priset är det värt att testa (dessutom funkar dom som komplement till torsionsstavarna bak så skulle dom brista så är det ingen katastrof...) om jag inte hitta några till liknande pris i Sverige, nya eller beg, så kan jag återkomma om hur det var med längden. /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
Fjäder
Det är absolut inget fel på fjädrarna från Rally Design jag har köpt av dom många ggr. Annar så har KH motorsport ett stort sortement och kundskap där köpte jag sist. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Jag ska köpa fjädrar till framcoil-over dämparna och sen bakfjädrar + coil-over konverterings sats från Ground Control i usa. har inte lagt beställningen än men skulle gärna splitta frakt eller del av den iaf med nån!
De säljer eibach fjädrar i alla dimensioner och hårdheter. Messa om du är sugen! _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
|
Har haft såkallade "billiga" fjädrar eftersom jag anser att över 500 spänn för en fjäder är rent ocker av antingen tillverkaren eller säljaren.
De har nu varit monterade på bilen i 1 år och den har stått på hjul i stort sett hela tiden så nyfiken som jag är mätte jag dom när jag var i garaget förut, differensen var i storleksordningen <1mm från att de var nya. De kostade mig ca 300-350 kr/st med frakt hit så det lilla felet kan jag leva med.......... _________________ /Per |
||
|
Re:
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
Fjädrarna har nu anlänt. Längden var samma på alla fyra (två 115 N/mm fram och två 52 N/mm bak) och dom ser helt OK ut. Finishen var väl inte riktigt som på KW, HR mfl på 115 fjädrarna som dom ju normalt inte har i sortimentet utan som specialbeställdes.
Tyvärr visade sig 115 fjädrarna har för liten innerdiameter . Normalt sett verkar 60 fjädrar ligga på ca 61 mm så det blir lite spel mot fjädersätena. 52 fjädrarna hade detta och var inga problem att få dit men 115 fjädrarna låg precis under 60 mmm och gick inte att få på. Det blev ett mail till Rally Design och nya fjädrar kommer om ca 3 veckor, jag var inte sugen på att slipa på fjädersätena, dom kostar ju mer än fjädrarna..... Istället blev det 90 fjädrar fram så länge för säsongen måste ju komma igång
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa coil-over fjädrar ?
|
3617 besök totalt |