Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 279863 besök totalt |
Re:
Innebär det att man kommer att ha en busstop-chican för bilar som hojarna åker rakt förbi, och en ny liten krok för hojarna som bilarna far förbi? Eller kommer chicanen att ersättas av den nya kroken för bilarna och att bilarna i alla fall kör igenom rondellen? Jag trodde att den nya lilla svängen hade delar som låg lägre i höjd än gamla raksträckan. Blir det inte störande kanter för hojarna när dom ska upp på gamla banan igen om man inte fixar lite dosering? Men gör man det kan såvitt jag fattar inte 'gamla' bilbanan vara oförändrad. _________________ Arne Lindgren |
||
Innebär det att man kommer att ha en busstop-chican för bilar som hojarna åker rakt förbi, och en ny liten krok för hojarna som bilarna far förbi? - Ja.
Eller kommer chicanen att ersättas av den nya kroken för bilarna och att bilarna i alla fall kör igenom rondellen? - Nej. Jag trodde att den nya lilla svängen hade delar som låg lägre i höjd än gamla raksträckan. - Det skilde ca 192 cm mellan högsta och lägsta punkten innan man började bygga om. Blir det inte störande kanter för hojarna när dom ska upp på gamla banan igen om man inte fixar lite dosering? Men gör man det kan såvitt jag fattar inte 'gamla' bilbanan vara oförändrad. - Tror säkert att roadracingsektionen som lagt ner åtskilliga timmar med att ta fram ett bra förslag till ny bansträckning har tänkt på sådana saker. Tycker att Torkels bilder tidigare i tråden visar rätt bra hur det kommer att se ut, och att ursprungliga banan inte ändras. (edit: har aldrig tänkt på citera-knappen - jag får prova den nästa gång, det var inte meningen att verka skrikig) _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
Re:
Tror jag också.. ![]() _________________ Arne Lindgren |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 279863 besök totalt |