Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sviestad byggs om till 2007!
<<   1, 2, 3, 4
279863 besök totalt
jimbenracing
Habo
Här sen Jan 2006

Vi som hade hoppats på den nya bansträkningen hade varit kul med en "riktig" chikan och slippa rondellen

Bålsta
Här sen Dec 2004

Re:

z3cab skrev:
"chikanan som vanligt"=samma sträckning som tidigare.
Vi kör med andra ord hela banan precis likadant som vi gjorde 2006 - inga förändringar alls.
Mvh
Rikard

Innebär det att man kommer att ha en busstop-chican för bilar som hojarna åker rakt förbi, och en ny liten krok för hojarna som bilarna far förbi?
Eller kommer chicanen att ersättas av den nya kroken för bilarna och att bilarna i alla fall kör igenom rondellen?
Jag trodde att den nya lilla svängen hade delar som låg lägre i höjd än gamla raksträckan.
Blir det inte störande kanter för hojarna när dom ska upp på gamla banan igen om man inte fixar lite dosering? Men gör man det kan såvitt jag fattar inte 'gamla' bilbanan vara oförändrad.

Linköping
Här sen Jan 2005

Innebär det att man kommer att ha en busstop-chican för bilar som hojarna åker rakt förbi, och en ny liten krok för hojarna som bilarna far förbi? - Ja.

Eller kommer chicanen att ersättas av den nya kroken för bilarna och att bilarna i alla fall kör igenom rondellen? - Nej.

Jag trodde att den nya lilla svängen hade delar som låg lägre i höjd än gamla raksträckan. - Det skilde ca 192 cm mellan högsta och lägsta punkten innan man började bygga om.

Blir det inte störande kanter för hojarna när dom ska upp på gamla banan igen om man inte fixar lite dosering? Men gör man det kan såvitt jag fattar inte 'gamla' bilbanan vara oförändrad. - Tror säkert att roadracingsektionen som lagt ner åtskilliga timmar med att ta fram ett bra förslag till ny bansträckning har tänkt på sådana saker. Tycker att Torkels bilder tidigare i tråden visar rätt bra hur det kommer att se ut, och att ursprungliga banan inte ändras.

(edit: har aldrig tänkt på citera-knappen - jag får prova den nästa gång, det var inte meningen att verka skrikig)

Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

Re:

z3cab skrev:
- Tror säkert att roadracingsektionen som lagt ner åtskilliga timmar med att ta fram ett bra förslag till ny bansträckning har tänkt på sådana saker. Tycker att Torkels bilder tidigare i tråden visar rätt bra hur det kommer att se ut, och att ursprungliga banan inte ändras.

Tror jag också.. men det kändes lämpligt att ta följdfrågorna direkt. För byggbilderna som jag minns dom var ganska grova. Och lite var det en förhoppning att bilarna skulle ta nya kinken i kombination med rondellen. Men det kommer förhoppningsvis en sån lösning senare, så man slipper att 200 meter av banan saknar möjligheter att underlätta omkörningar.

Ume
Här sen Jul 2003

Är det som tidigare att den nya delen bara kommer att användas av mc och inte bilarna?

Sviestad byggs om till 2007!
<<   1, 2, 3, 4
279863 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande