| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Electro-Rheological (tidigare: Silikonolja?)
|
1025 besök totalt |
|
Kan för mitt liv inte komma på vad den där silikonoljan som reagerar med ström heter. Den blir hård alt. mycket trögflytande när man tillsätter lite ström. Någon som har bättre minne än mej? _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
|
Menar du den som använts till elektroniskt justerbara dämpare? Var inte den påverkbar med magnetfält?
|
||
Kan finnas båda varianter... Vi (Reologica) tog fram ett speciellt mätsystem för att göra analyser på en sådan vätska, och den påverkades genom att lägga på elektrisk spänning. Mycket mer detaljer än så har jag dock inte att komma med...
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Re:
Letar fortfarande!
Så nära men ändå så långt borta:) _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
|
|
||
|
Re:
Där satt den!
Det är Electro-Rheological vätskor jag letar efter. Nån som har lite tips på vart man kan hitta det? Har sökt men inte hittat nånting vettigt. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1025 besök totalt |