Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18141 totalt) |
D2 coilover-kit. Något att ha? Bra skit...?
Man håller på att försöka få D2 att tillverka coiloverkit som passar till Audi S2 Coupé. Priserna är riktigt bra, så bra att man blir fundersam. Men jag har ärligt talat ingen koll på D2. Är det någon annan som har någon erfarenhet av dessa? Vad jag har förstått så är det annars mest till asienbilar som de tillverkar kit. Vore intressant att höra lite erfarenheter om dessa. Hur de är på bana och hur de är på väg. ![]() ![]() _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Finns en tråd på Zatzy där D2 nästan bara nedvärderas av de som postar där.
D2 har det senaste året bytt ut "backventilerna"/annat i stötdämparna & har nu samma tillverkare utav dessa som många STORA kända märken. Detta gör att D2 hoppar upp ett stort steg i utvecklingen & okså fått bättre respons från användarna Den nya svenska generalagenten www.streetperformance.se i Göteborg har det senaste halvåret sålt över 100 kit, och inget har reklamerats. Men nu kan ju inte jag säga allt detta då jag har D2 som sponsor ![]() www.d2racingsport.com - http://www.d2racingsport.com/product MVH/ ......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Man skulle kunna tro att det va dig jag pratade med på Street Performance idag. Han sa precis likadant. ![]() ![]() Hur kommer det sig att valet för dig föll på d2? Enbart för att du fick spons eller för att du läst på om de och kommit fram till att det är bra grejer?
Skulle vara jättetacksam om du utvecklar det där. Svårt att försöka bilda sig en egen uppfattning på de där orden. ![]() _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Jag skulle vilja ta ditt uttryck i rubriken i tråden och lägga till ett A...
Bara skit.. Mina dämpare började läcka efter ca 300 mil, och 3 bankörningar. Fjädrarna e inte av så bra val av stål, och mattas ut fort.. Köpte de pga priset då låg änn lägre än vad det gör idag, kör dock fortfarande på dom, men det pga studier och har helt enkelt inte råd att byta. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() |
||||
Re:
Urk. ![]() ![]() _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Re:
Är mest ett show kit,är mest massa snyggt eloxerade saker Man får vad manbetalar för som alltid _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Engelska är i alla fal inte deras starka sida...
De verkar även ha en lite skev bild av världen...
Men och andra sidan heter ju allt i USA world series eller liknande trots att det är ganska nationellt... _________________ Tomas Lindbäck |
||||
Re:
Säger det inte rätt mycket om dom, att dom redan är på ver4 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Version 4 är det nya, som har de nya packningarna & backventilerna som inte klabbar.
Supramannen: har du sett hur se nya är utformade eller ej innan du klankar ner på dem ? Fredrik, du hade väl inte den nya serien... ![]() testa den nya & se/märk skillnande. NEo: jag blev kontaktad av dem som säljer/importerar dessa dämparna. MVH/ .......kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Det säger mig tvärtom - att företaget uppdaterar sina produkter hela tiden, & gör dem bättre & bättre. ![]() uppdateras istället för att sopa det under mattan. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Spontant känns det som för mycket pengar för att testa saker man "vet" varit dåliga/mindre bra innan. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Nyfiken fråga vad kostar ett kit????
om man relaterar vad man får betala och hur de funkar utifråns ens egen nivå. Gäller att man köper grejor som funker tillräckligt bra grejor, allså inte stjuta över målet. Iof så losar man korvmoje poäng med dämpare från typ Långtbortistan men man slipper käka nudlar en LÅNG tid framåt. och jag ger mig fa... på att de flästa inte skulle känna någon skiland på ett par Hittijoto dämpare och ett par Öhlinare OM dämparkurvorna är likväriga. Allså gäller bara att Hittijoto dämpare från Långtbortistan är tillräckligt bra. och till sist vem kan tala om vad tillräckligt bra är?????? _________________ Johan Sjölinder |
||||
Re:
Det är alltid rätt att vidareutveckla, men om de direkt efter lansering trashar igenom vad de kallar 4 generationer så skulle grejorna inte släppts ännu. Kanske att de kan börja få bra grejor med generation 5 eller 6. Seriösare företag interntestar och släpper inte så dåligt från början. Ett par bevingade ord myntades tidigare, man får vad man betalar för! _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Heijel ovan hade läckande dämpare på 300 mil, det kallar jag inte tillräckligt bra. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Re:
Helt sant, men av de över 100 kiten de sålt sedan i höstas är det inget som reklamerats vad jag vet. Måste ju betyda att det funkar bra med version 4 ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Dessa luktar som storpiller, ja ![]() Jag skulle reklamera grejorna, då märker man om företaget är säriöst eller ej. Men hur är verson 4a då? Forfarande nyfiken på vad ett kit kostar? _________________ Johan Sjölinder |
||||
Re:
9995.- går ett kit på. Och 14995.- för de med gasjustering. Huruvida det är bra att de är på generation 4 eller inte vet jag fasen inte. Vet inte hur länge de funnits på marknaden men som någon sa är det ju bra att de fixar fel som upptäckts. Men samtidigt, om de nu bara funnits ute ett par år, så kanske de släppte grejerna lite för tidigt. ![]() Men supramannen, har du någon praktisk erfarenhet av dessa eller känner någon som har det? Har inte riktigt köpt dina "argument ännu". ![]() Men nu lutar det mer och mer åt att strunta i dessa. ![]() _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Re:
I storleksordningen 12-13 får du väl KW skruvben med ställbara koniinsatser. Och de håller normalt sett. Jag fick en rad 'intressanta' affärsmail från D2 under hösten, om jag beställde minst 10 kit eller något sådant skulle jag bli auktoriserad återförsäljare och beställde jag minst 50 kit exklusiv återförsäljare för Sverige (norden). På något konstigt sätt hakade jag inte på... _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18141 totalt) |