Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (5013 totalt) |
SM-Isracing i Örnsköldsvik 10-11/3
I väntan på sommaren så finns det ju racing ändå....och fort går det ![]() Då Special Saloon Is reglementet bara gäller till den 2007-04-01 så är det ett antal bilar som går i graven efter denna säsong så ta chansen och se tajt racing ![]() http://www.ovikrally.se/ _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Re: SM-Isracing i Örnsköldsvik 10-11/3
Var hittar jag mer info om isracing? |
||
_________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Re:
Tack Vet du någon man kan hyra en isracing bil av? Vore roligt att prova på. |
||
Vi är anmälda med en bil (min blev inte prioriterad så den är inte klar ännu) och vi siktar högt upp på pallen iår.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Lite bilder från gårdagen:
Liten kul Mr2:a mycket varv ![]() ![]() imponerande körning av Sören tror jag ![]() Han tappade vänster framdärck ![]() ledde vid det tillfället höll undan för Kjell nått varv ![]() Det går hårt åt bilarna ibland ![]() Pers skärm är på väg att lossna på S40:n Notera Opeln som ligger på taket ![]() Tråkigt att det slutade för Gunnar så här i bägge racen ![]() I första var det en trilskandes växelspak som jävlades och i andra gick motorn inte riktigt som den skulle ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
På väg hem nu efter två dagar på isen i Ö-vik, banan var väl inte i bästa skick beroende på vädret men det kan man ju inte påverka.
Resultatet var lite sisådär. Drivaxelbrott i starten av första loppet, tvåa i andra loppet igår. Trea i första loppet idag och tvåa i andra. Banan var dock väldigt lös och moddig så det gick inte att få fäste med effekten i fyran. Det var förresten en PV som låg på taket. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
En liten filmsnutt från vattenpolon på söndagen, flytväst på
![]() http://www.youtube.com/watch?v=i1cjp _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Re:
Det gick rätt så bra för Joakim, han leder juniorklassen just nu. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Jag stod på postering
![]() Men jag har ett par bilder på SM-ledaren från december. ![]() ![]() Bilen hade stått sedan sista istävlingen ifjol, men till slut hittade Sören sugen igen och behövde lite hjälp..... Ett mycket startsnabbt ekipage ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (5013 totalt) |