| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
SM-Isracing i Örnsköldsvik 10-11/3
|
5024 besök totalt |
|
I väntan på sommaren så finns det ju racing ändå....och fort går det
Då Special Saloon Is reglementet bara gäller till den 2007-04-01 så är det ett antal bilar som går i graven efter denna säsong så ta chansen och se tajt racing
http://www.ovikrally.se/ _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Re: SM-Isracing i Örnsköldsvik 10-11/3
Var hittar jag mer info om isracing? |
||
|
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Re:
Tack Vet du någon man kan hyra en isracing bil av? Vore roligt att prova på. |
||
|
Vi är anmälda med en bil (min blev inte prioriterad så den är inte klar ännu) och vi siktar högt upp på pallen iår.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Lite bilder från gårdagen:
Liten kul Mr2:a mycket varv
imponerande körning av Sören tror jag
Han tappade vänster framdärck gick lika bra ett tag
ledde vid det tillfället höll undan för Kjell nått varv
Det går hårt åt bilarna ibland
Pers skärm är på väg att lossna på S40:n Notera Opeln som ligger på taket
Tråkigt att det slutade för Gunnar så här i bägge racen
I första var det en trilskandes växelspak som jävlades och i andra gick motorn inte riktigt som den skulle
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
På väg hem nu efter två dagar på isen i Ö-vik, banan var väl inte i bästa skick beroende på vädret men det kan man ju inte påverka.
Resultatet var lite sisådär. Drivaxelbrott i starten av första loppet, tvåa i andra loppet igår. Trea i första loppet idag och tvåa i andra. Banan var dock väldigt lös och moddig så det gick inte att få fäste med effekten i fyran. Det var förresten en PV som låg på taket. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
En liten filmsnutt från vattenpolon på söndagen, flytväst på
http://www.youtube.com/watch?v=i1cjp _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re:
Det gick rätt så bra för Joakim, han leder juniorklassen just nu. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Jag stod på postering
bägge dagarna och fick se det hela på nära håll. Jag kunde tyvärr inte ta några bilder under tävlingen.
Men jag har ett par bilder på SM-ledaren från december.
Bilen hade stått sedan sista istävlingen ifjol, men till slut hittade Sören sugen igen och behövde lite hjälp..... Ett mycket startsnabbt ekipage
_________________ //Mikael Jardstam |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
5024 besök totalt |