Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Regler, begrensninger og ringen...
1359 besök totalt
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare

ok, nå har jeg lest til oyet er både vått og stort - på nuerburgring.de og her på forumet - og jeg klarer ikke å oppdrive stort om hvilke evt. regler som gjelder på ringen.

Det eneste som står på websiten til ringen - er flaggregler, nodnummer og diverse annet..
Er det fritt frem for alle som har to eller flere hjul der? Teknisk kontroll? Gjelder den tyske ekvivalenten til "vegtrafikkloven"?

Vår (snart godkjente) 944 som vi skal kjore i ERF serien er ikke gateregistrert - og kommer aldri (pga norske tull(e)-regler) til å bli det heller.
Hva kreves for at vi kan kjore Porschen der? Kreves det f.eks forerlisenser for å kjore racingbiler - eller holder det med å ha gyldig forerkort..

Jeg har en stygg folelse av at jeg har oversett noe sentralt et sted, men jeg håper dere er overbærende med mine newbee sporsmål.

mvh,
orjan Sandland

Här sen Jul 2003

Re: Regler, begrensninger og ringen...

slettet

Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Tor Helge skrev:

Når det gjelder racing og klasser på Ringen tror jeg ikke det er så enkelt.
Anbefaler deg å melde deg inn på Ringers forumet hvor det finnes folk som kjörer race på Ringen og har peiling. Spesiellt en som heter Matthias. http://www.smartgroups.com/groups/ringers

Ja du må ha lisens men jeg vet det finnes noen löp der det ikke kreves men det er vel med gateregistrerte biler. Lisens fra Bilsportforbundet i Norge vil holde vil jeg tro, ta kontakt med dem.

Racing på ringen er jo en interessant tanke, men forst må vi komme igang i ERF serien - så kan vi vurdere de neste utfordringene .

Det jeg tenker på, er om vi kan trekke lopsbilen vår nedover for å kjore på åpne dager - sammen med alle de andre gateregistrerte bilene, eller om det er regler på ringen som ikke tillater race-riggede biler på åpne dager.
Alle i teamet idag har debutant H-lisens, så det er på plass.

Problemet vi har iom at vi ikke har skilter, er at vi ikke kan stille på en del banetreff fordi arrangorene sannsynligvis ikke har forsikringene som trengs når det er banebiler utpå.
Her i Norge så faller vi mellom to stoler, da det ikke er noen klasser vi kan kjore asfaltlop med ikke-gateregistrert bil.

mvh,
orjan

Stockholm
Här sen Nov 2002

orjan Sandland skrev:
Det jeg tenker på, er om vi kan trekke lopsbilen vår nedover for å kjore på åpne dager - sammen med alle de andre gateregistrerte bilene, eller om det er regler på ringen som ikke tillater race-riggede biler på åpne dager.
Alle i teamet idag har debutant H-lisens, så det er på plass.

Inga icke gatregistrerade bilar på turistkörningar vare sig föraren har race-licens eller inte. Möjligen kan ni få köra om ngn trackday-arrangör hyr hela banan altä på Fredagsträningen under en VLN-helg.
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare

johann skrev:

Inga icke gatregistrerade bilar på turistkörningar vare sig föraren har race-licens eller inte. Möjligen kan ni få köra om ngn trackday-arrangör hyr hela banan altä på Fredagsträningen under en VLN-helg.

Det var akkurat hva jeg var redd for ja.

orjan

Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Tor Helge skrev:
orjan Sandland skrev:
Tor Helge skrev:

Når det gjelder racing og klasser på Ringen tror jeg ikke det er så enkelt.
Anbefaler deg å melde deg inn på Ringers forumet hvor det finnes folk som kjörer race på Ringen og har peiling. Spesiellt en som heter Matthias. http://www.smartgroups.com/groups/ringers

Ja du må ha lisens men jeg vet det finnes noen löp der det ikke kreves men det er vel med gateregistrerte biler. Lisens fra Bilsportforbundet i Norge vil holde vil jeg tro, ta kontakt med dem.

Problemet vi har iom at vi ikke har skilter, er at vi ikke kan stille på en del banetreff fordi arrangorene sannsynligvis ikke har forsikringene som trengs når det er banebiler utpå.
Her i Norge så faller vi mellom to stoler, da det ikke er noen klasser vi kan kjore asfaltlop med ikke-gateregistrert bil.

mvh,
orjan

Nå vet jeg ikke hvilken årsmodell 944 dere har men allverden av toll og avgifter er det jo ikke på dem...

nuhvel, for et low-cost team med et budsjett på rett over 100K så er 40K NOK mer enn nok til å torpedere dette. For ikke å snakke om at bilen ikke lenger er mulig å gategodkjenne pga race-rigging

Da vet vi ihvertfall hvor landet ligger. Takk for info.

mvh,
orjan

Stockholm
Här sen Nov 2002

orjan Sandland skrev:
johann skrev:

orjan

Ni har ju som sagt förmodligen möjligheten att köra på Fredagsträningen till VLN, kostar 150 euro för 3 timmar om jag inte missminner mig.

Sen kan ni alltid "tävla" i GPL och CHC, dessa är inte så dyra.

Ett annat alternativ är ju att regga bilen i Sverige.
Citera
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003

Trådstartare

johann skrev:
orjan Sandland skrev:
johann skrev:

orjan

Ni har ju som sagt förmodligen möjligheten att köra på Fredagsträningen till VLN, kostar 150 euro för 3 timmar om jag inte missminner mig.

Sen kan ni alltid "tävla" i GPL och CHC, dessa är inte så dyra.

Ett annat alternativ är ju att regga bilen i Sverige.

VLN, GPL, CHC... hva står disse forkortelsene for?
150 Euro for 3 timer er jo rätt kostbart... Om man tar hensyn til at vi evt. skal trekke bilen fra oslo til ringen også - bare for en slik sesjon.

Jeg tror ikke svenska bilprovningen (eller hva den nå heter) vil gi oss skilter... vi har jo fjernet en god del.. f.eks hovedlysene

mvh,
orjan

Här sen Jul 2003

slettet

1359 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande