| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rikta fälgar i Linköping?
|
4293 besök totalt |
|
Hej, mina nyinförskaffade begagnade OZ Racing 9x17 visade sig vid en provmontering inte vara helt runda... finns det någon som kan tipsa om någon i Linköping (eller Östergötland) som kan rikta fälgar? Skullman ligger i och för sig inte så långt bort, men finns det på närmare håll än 15 mil så underlättar det... Första start närmar sig...
_________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
|
Det finns en i Tornby, har glömt namnet.
Det är inte pelles, man jag har för mig jag svängde av Tornbyvägen i samma korsning och körde sedan höger efter ladan, strax innan man kommer fram till pelles. De riktade en fälg åt mig för något år sedan. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
|
Hmm, jag ar 4 st fälgar som vill bli "justerade" invändigt... Klarar den firman månne att svarva/fräsa fälgar invändigt också?
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Hmmm, däckfirma i Tornby som inte är Pelles... det borde vara Däck-Vulkis, men enligt en annan källa så skickar de iväg sina riktningsjobb. Har fått några andra tips också, men det får nog bli en rundringning och att jag lastar in fälgarna i bilen och åker runt lite för att se om de vet vad det handlar om...
Magnus, jag kollar din fråga också. Får jag tag i nåt vettigt så delger jag erfarenheterna här sedan. _________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
|
Re:
Låter bra, tackar! /M _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Det var nog däck-vuklis. Men de riktade min fälg själva. Det tog bara till nästa dag och jag pröjsade bara 150 spänn, så då kan de ju omöjligt fått ihop det varken tidsmässigt eller ekonomiskt om de skickat iväg.
De skickar kanske iväg mer avancerad jobb?
(svarvning, svetsning, lack etc.) _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
|
När jag skulle tjöpa nya däck till min gamla vovlo 245 så såg däckkillen att en fälg var lite skev. Han pumpade i en massa tryck i däcket o tog fram en plastklubba... pang-pang-pang o vips var det en rak fälg (original turbofälg)
_________________ Mats Andersen |
||
|
Liten uppdatering:
Fälgarna lämnades till Däck-Vulkis. De konstaterade att en fälg visserligen var tillräckligt rund men hade en spricka som måste svetsas, och en fälg var bucklig... normalt inga större bekymmer, men mina racingfälgar var alldeles för hårda för deras maskin. Vulkis brukar lämna iväg svårare fälgjobb till Intera eller Skullman som har både ugn och svets-/svarv-kunskaper, men jag har troligen två fälgar i bättre skick på gång så jag avvaktar lite. _________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4293 besök totalt |