Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2576 besök totalt |
8/3 Touristfahrten
Så kom det ett PM från "over there" att det skulle minnsann bli storbesök på Ringen idag. Givetvis åkte jag och satte på sommardäcken och vaxade bilen innan jag åkte upp i solskenet och mötte Mårten på parkeringen vid Grune Hölle. Han kom i en Jagga Diesel automat som han fått låna på sin blixtvisit. Tror det max. var 20 bilar totalt där idag. Solen sken och banan helt torr o tom! ![]() Såg några bilar som stack ut lite mer, bla Merca E63 AMG, 997 GT3 CS, racepreppad M3, Mosleen mm. Först kom Zakspeed med en gammal jänkare som de vred ur rejält ett par varv. ![]() ![]() Sedan kom de med en Mosler som de provade ut ett KW väghållningskit till. Tydligen skall den säljas för gatbruk med TUV!! Råkade höra chauffören nämna för meken att det hade gått på BTG 6.58 ( med stor risk för diskussioner och ramaskri på forumet!!!?) om jag fattade all tyska rätt så har den V8 på 550 hk, feta Wilwood bromsar och mittmotor. Chauffören ( som jag inte kommer ihåg vad han heter) sa att man fick jobba rejält med rattutslagen för att hålla sig på banan. Han tyckte den var orolig i bak. Det gick så fort på rakan att han tappade nr.plåten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen träffade vi en silvermink från AC Schnitzer som byggt på en BMW 335,med lite aerodynamik kit, trim och ställbara dämpare från Sachs berättade han ( på ännu snabbare tyska!! ![]() Bilen såg sjukt grym ut. Vit till färgen och ruggigt feta fälgar med ContiSport 3 däck som han tyckte om. Stor vill ha faktor! Men nu kommer ju snart nya M3 också.... ![]() ![]() Sen fanns det ju den fina racepreppade M3:an , som var deras träningsbil. Orginal motor, men AP racing bromsar och annan väghållning. De hade bilen registrerad i Estland, och den andra i Ryssland. De skulle köra VLN i år med en M3. Intressant. Mårten kollar förarmiljön ![]() ![]() ![]() ![]() Så här lite bilar var det på parkeringen!! ![]() Tack Mårten för varven, så syns vi senare i år hoppas jag. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
de e bra att de värmer spåren inför vecka 13
![]() Man inser ju att man bor väldigt norr ut ![]() |
||||
Re:
Mårten ringde o prata om er bil på ringen, så jag försökte ringa dig, men komju på att ni var väl i Göteborg!? Snart är det juni.... _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Det är alltid trevligt med dina rapporter från nordslingan!
Silverminken från Ac-Schnitzer var kanske Manfred Wollgarten? deras testare/utvecklare. Får väl surfa vidare i väntan på mitt första besök för året helgen 1-Maj, vi kanske ses då?! Mvh John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Trevlig rapport Fredrik!
![]() Måste säga att den vita 335:an såg riktigt trevlig ut...de nämnde inte nåt om effekt? Jag har hört att den turbomotorn skall leverera cirka 380-390 hk med bara chip! ![]() Då är det frågan om man behöver vänta på M3an.....hehe men de e klart förhoppningsvis är nya M3an lättare och har bättre chassi, dessutom mer effekt såklart! Du får lov å meddela nästa gång du ska ut så man kan spana på webcamen ![]() ![]() |
||||
Kul att få lite rapporter där nerifrån.
![]() Du har möjligtvis inte korten på Mustangen i större format? ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
Det är öppet nu mä! Tyvärr har jag fullt upp idag! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Kan inte åka idag, måste jobba ju... ![]() Håller vädret i sig blir det dock besök imorgon! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Åhh va sugen man blir!!!!
![]() Snön smälter bort snabbt i stockholm nu. Fortfarande dubbdäck på Den Vite och de dubbfria fartklassade vinterdäcken har inga fälgar. R-däck är för tidigt, med isrester, smältvatten och grus överallt. F**n, jag har ju inga hjul att åka på! Tomt i garaget på extra fälgar och civila gatdäck. Mot "köp & sälj"... ![]() _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||
Re:
Enligt det här fotoalbumet från 8 mars så verkar det vara just Wollgarten som kör den vita 335:an! http://www.motofoto.tv/galerie/thumb _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2576 besök totalt |