Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6268 besök totalt |
Då skulle du sett hur min M3 såg ut när jag tog hem den från Tyskland. ![]() ![]() Den bakre delen av mittkonsollen, ask-koppen och diverse panelbitar var sprayade med någon märklig guldfärg som liksom inte täckte helt. Såg nästan ut som att någon påtänd konstnär ringlat färg över plasten. ![]() och som pricken över i:et så var ekrarna på fälgarna (BBS RS split) lackade i en riktigt tjusig rosa kulör... Helt sjukt vad dessa konstiga tyskar kan hitta på. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
Håller med där. Sitter det vita mätartavlor, kromringar, alupaneler osv. från fabrik så är det ju oftast en helhet av designen. Och det är för det mesta snyggt också. Men när man börjar eftermontera detaljer från andra bilmodeller (eller snickrar hemma) så skiter det sig oftast. Om man nu inte löper hela linan ut och designar om hela interiören på egen hand. Då kanske det kan vara ok i en showbil el liknande. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Hehe, ja kom precis hem från grönan nu... la märke till att den enda knappen som faktiskt lyser på mittkonsollen är varningsknappen... alla andra knappar och reglage saknar ljus... Oj oj oj, det här kommer o bli jobbigt ![]() |
||||||||
Dom där plastmallarna har jag läst skall det gå bra att ta bort helt och bara måla glödlamporna med glödlampsfärg. |
||||||||
_________________ Anders Dauner |
||||||||
Sähär ser plasten ut: http://babelfish.altavista.com/babel Längst ut till höger ligger dom... Försämrar jag opaciteten markant om jag kletar på lite glödlampsfärg på dom? Eller ska jag kleta det på glödlamporna och skita i plasten? |
||||||||
opacitet? ![]() ![]() Jag hör till de där obildade som lärt sig genom sina egna misstag. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
Genomskinlighet är vad opacitet är ![]() Visst är det nyttigt att lära av sina misstag, fast det är ännu bättre att lära sig att undvika misstag ![]() |
||||||||
Jo tack, jag förstod faktiskt det. ![]() ![]() ![]() Men som sagt, om jag vore du så skulle jag iaf testa först. Det kostar ju inte mer än lite tid och färg. På E30 så går det att plocka ur instrumenthuset utan att skruva loss ratten. Så det är inte så jättejobbigt. Och när du ändå är i farten så kan du passa på kolla de berömda lödningarna som brukar släppa. Nu kommer jag inte på exakt var de sitter ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
Lägg av nu, nu blir jag skraj! Vågar man skruva bort grejjerna om lödningarna släpper ![]() Lär bli ett riktigt helvette o få till allt efter det... |
||||||||
Näää... Du behöver inte vara orolig för något sånt. Lödningarna släpper inte för att du skruvar loss grejorna. De gör det med tiden iaf. ![]() Min rekomendation gäller att kolla lödningarna när du ändå har grejorna isär. Ser de ok ut så lär du inte behöva göra något. Det är liksom så att det inte är helt ovanligt att lödningarna släpper och hasthetsmätaren lägger av (de gjorde det på min...). Iom detta så tyckte jag att det kunde vara en bra idé att kolla att det såg ok ut. Sök lite på nätet så hittar du säkert info om vilka lödningar det gäller. Så du behöver inte vara orolig att allting ska ramla isär när du plockar ner instrumenthuset. Däremot så bör du vara försiktig med mätarnålarna. De är ganska tunna och sköra. Men är man bara lite försiktig och nogrann så är det en enkel operation. Tom för mig. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
okay, jag missförstod dig visst litegrann där ![]() Nu vet jag inte direkt när jag ska ta o skruva loss grejjerna, det får nog vänta minst en vecka iaf, så då lär jag hinna läsa till mig lite info på den punkten med ![]() |
||||||||
Det var just detdär med guld... ![]() ![]() ![]() Å ja Micke, det verkar vara en underlig sjuka bland "tidigare is-ägare", dethär med färgval. |
||||||||
![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Nu heter ju den här siten rejsa.nu och inte stajla.nu. ![]() |
||||||||
![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Det är helt ok att styla om man vill det men de flesta här är nog mer intresserad av modifieringar som ger mer funktion men jag kan ju ha fel. ![]() |
||||||||
okay, nu börjar det här spåra ur lite...
För att alla ska förstå så skriver jag det här en gång till: Jag har läst att blått skulle vara det mest skonsamma mot mörkerseendet, därför tänkte jag byta ut ljusen mot just blått, eftersom jag ändå måste byta lamporna i instrumenteringen, och eftersom jag tycker att orginalfärgen är någorlunda spyframkallande för mig... Sen så är det som så att svart bakgrund inte ser särksillt fint ut med blått ljus, därför tänkte jag byta mätartavlor medan jag var i farten. Men efter att ha sett priset på vad kalaset skulle gå av på så bestämde jag mig för att slopa bytet av mätartavlor och därmed även det blåa ljuset, så nu skall det bli riktigt rött ljus i instrumenteringen. Jag har absolut inte tänkt det hela som en start för stylandet av bilen. För mig spelar det dock ingen roll vad folk anser om styling av bilar, som Tor Helge så fint förklarade så är det ens egen bil, och därmed får man göra som man själv tycker med den (tja, mer eller mindre, det finns juh lagar att följa). Personligen satsar jag hellre dom få slantar jag har på vägprestanda förbättringar! Bara min lilla mening igen ![]() ![]() |
||||||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6268 besök totalt |