Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
10/3 Touristenfahrten
1489 besök totalt
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare
10/3 Touristenfahrten

Ytterligare en solig vårdag i Eifelbergen med perfekta förhållanden och väldigt få besökande! Kom dit vid kl. 12 och körde 2 varv helt utan trafik. Fotade lite därefter uppe vid T13 och vid PF1. Fyller på med några bilder senare, bilduppladdningen funkar inte just nu. Lade därefter ytterligare 5 varv. Definitivt läge att smacka på sommarpuckarna nu. Helt otroligt hur tidigt säsongen startat i år egentligen, inte bara med tanke på att det varit snöfritt utan väldigt ofta torrt och soligt också!

Här sen Jun 2005

Ladda upp bilderna på www.imageshack.us

Här sen Jun 2005

Satt och kika lite i webkameran under dagen och det såg ju onekligen härligt ut. Man önskar ju nästan att man kunde bo där nere några veckor nu under våren :P
Upp med picsen så fort du kan thumbs up

Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Vi prövar väl det därninga imageshack då!

Här gick det fort minsann innan krönet i Pflanzgarten I, men spårvalet är ju sådär...

En helvit 997 GT3 RS! Visserligen diggar jag vita Porschar skarpt, men den här blev så diskret att en grön eller orange kanske inte är så dum i alla fall...

Fredrik blir inte ensam om en blå 968 i år!

Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare
För aningen mer professionella bilder från 10 mars finns:

http://www.moto-pics.de/ -> Nürburgring 2007 -> Touristenfahrt 10.03.2007

Här sen Jan 2003

vad är du nere i för BTG tid nu.. ?

Wimbach
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Jag är 4 sekunder från din Skoda-tid. Med vinterdäck...

Skämt åsido, jag tycker det är jättekul att höra och diskutera andras tider osv, men är inte så fanatisk angående mina egna. Jag kör för att det är kul och inte för att det nödvändigtvis måste gå fort. Jag har nog bara klockat 7-8 av de 159 varven hittills och då med skapliga tidsmellanrum för att få en grundläggande uppfattning om hur mkt man utvecklar sig. Lite intressant fann jag i och för sig att jag i lördags med vinterdäcken (Semperit 185/55-15) låg 1 sek efter bästa klockade sommardäckstid (Kumho Ecsta MX) från i höstas!

Här sen Jan 2003

Re:

Christian Eick skrev:
Jag är 4 sekunder från din Skoda-tid. Med vinterdäck...

Skämt åsido, jag tycker det är jättekul att höra och diskutera andras tider osv, men är inte så fanatisk angående mina egna. Jag kör för att det är kul och inte för att det nödvändigtvis måste gå fort. Jag har nog bara klockat 7-8 av de 159 varven hittills och då med skapliga tidsmellanrum för att få en grundläggande uppfattning om hur mkt man utvecklar sig. Lite intressant fann jag i och för sig att jag i lördags med vinterdäcken (Semperit 185/55-15) låg 1 sek efter bästa klockade sommardäckstid (Kumho Ecsta MX) från i höstas!

näää tävling tävling!!..

Skodan ska bli snabbare, så än är det inte försent att få ett försprång.

Men jag förstår dig, personligen är det, tycker jag, grymt kul att tävla mot klockan, samt jämföra tider.

10/3 Touristenfahrten
1489 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande