| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Intressekoll Ascona A -74
|
1838 besök totalt |
|
Har en annan bil på gång och tänkte se om det finns intresse gällande min Ascona. Ascona 74 med omega 2,4 knota i. Bur byggd 2006, folkrace-variant. Fälgar som medföljer är Manta GSI med väldigt fina M/S däck. En uppsjö med motorgodis finns för den som är intresserad samt en extra 2,4 motor. Dock till högre pris. Fälgar på bild medföljer ej. Bilen står i Växjö Pris: Högstbjudande, men vi börjar på 14.000:- tycker jag Mobil: 0706-116828 säkrast efter 17 Jobb: 0433-73149 säkrast mellan 8-17 /Philip _________________ Philip George |
|
Ingen som är intresserad? SBP påpekade endast på bränsletanekn när jag var inne och skulle regga. Orginaltank medföljer och då är det bara att tuta och köra, även till och från träffarna om man vill. Kan tilläggas att med dålig koppling (slirade i princip hela tiden) och orginalbromsar så gjorde hon 1,44 på superstage,, inget jätteimponerande resultat, men med bättre koppling och bromsar så kapar man tiden ganska bra
_________________ Philip George |
|
Gav SBP någon anledning till att den tank som du satte i bagaget inte godkändes? för det är ju vanligt att en del sätter in en "racing" tank och det brukar ju gå.
och så som du satte tanken nu har ju både tec B modellerna och Kadett C, så man är ju nyfiken på vad dom inte gillade? Mvh. _________________ Ascona_A |
|
Det finns nån bestämmelse om att man inte får ha tanken där om inte bilen är barriärkrocktestad med tanken monterad på just de stället. Jag vet att många andra har det så, men det har berott på att gubbarna som reggat inte haft koll. Tjatade med dem i en månad och snackade med en del olika chefer,, men inget resultat.. därav införskaffandet av orginaltank.
Man får mycket bil för pengarna iaf.. Den börjar ta lite plats nu så,,, kom med bud gott folk! _________________ Philip George |
|
Tank
Angånde tank i Ascona A så har 99% Ascona A Rally bilar tanken från B modellen placerad i koforten mot baksäter och det har bilprovingen inget i mot, ser ut som om det vore frabriks monterat. Desutom mycket säkrare än att ha tanken vid bakre stötfångaren, men glöm inte brandskott till kupen ! _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
|
Som jag skrev så är de som det är,, tanken ser ut som att den är orginalmonterad bak baksätet, där är brandvägg och allt så..
Som rallybil får du ha tanken i skuffen, men inte om bilen skall användas privat,,, lustiga regler men så är fallet tyvärr... _________________ Philip George |
|
Stämmer bra det. Peter förfinade det yttre, och gjorde vid en del rost. Sen har jag byggt vidare och kört henne på lite bana och dyl. Kom med bud gott folk om priset är tosigt, jag är inte omöjlig
_________________ Philip George |
![]() |
SÄLJES
|
1838 besök totalt |