| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Förbereda glasfiberhuv för lackning (och tips om lackfirma)
|
871 besök totalt |
|
Hej, skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig med några extremt handfasta råd. Har köpt en glasfiberhuv som behöver förberedas för lackning (ska lägga upp bilder på huven senare idag). Sitter lite i "sk#ten" tidsmässigt. - Gelcoaten är lite kantstött på några ställe - Behöver montera fästen och en huvpinne - Behöver borra för "hood-pins" Är det någon som kan ge mig tips på vad jag behöver köpa och inköpsställen. Gissar att jag tex. behöver spackel, slippapper mm. Tack! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
|
Åk ner till närmaste båttillbehörsfirma och fråga, finns ju ett par i närheten.
Spackel, slippapper i ett par olika fingrader och eventuellt grundfärg. (enklast är väl att ha mattsvart på huven för att dölja flexet och små skavanker i ytan) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
Tack Stefan, jag tar och provar i en båtaffär. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
|
Det blev en påse blandat från SeaSea i Viggbyholm.
Aceton att tvätta med, Epoxy spackel för att montera fästen och gelcoatspackel för skadorna i gelcoaten och väldigt mycket slippapper av olika finhetsgrad. Hittade också plywood som tål väta, blir bra för att bygga upp min gaspedal lite. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
871 besök totalt |