Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1152 besök totalt |
3-8 juli 2007 (6 dgr!) RACING EXPERIENCE på Gotland Ring.
Har haft kontakt med Gotlandring för en 30-års ![]() 3-8 Juli ![]() Rätt till allmänhetens körning/trackdays under första veckan i juli, minst 3 dagar under veckan! Lördag 7 juli kl 10 ~ 15 ![]() Racing Experience där jag fört diskutioner om att övningarna skall ske med S60 Challenge bilar. * Teorilektion (~2h) - avancerad förarubildning (trail braking, treshhold braking, heel-and-toe, idealspår på Gotland Ring, mm.) * Körpass (2h) med olika övningar - idealspår, racingteknik, m.m * Ring Taxi - flygande varv med tävlingsförare i en [Corvette Z06/Lamborghini Gallardo SE/Ultima (800~1100hp turbotryck...)/Porsche GT3/Audi RS4/övrig lämplig bil] Jag har önskat Z06:an ![]() * Grand Prix ![]() -"one-on-one coaching" (slipa finesserna med en erfaren förare) - optioner: prisutdelning, catering (separat kostnad) - Körning med egen bil 1530-1800 Grundpris: 5900:- + moms(6%?) per deltagare ![]() ![]() Vore kul om vi blev fler ![]() ![]() Hälsningar Jonny Berg som måste skaffa en ban-dugligare bil än det fjållblåa Volvoskåpet ![]() ![]() ![]() edit: förbättrade rubriken lite _________________ ____________ Mvh Jonny Berg |
||||
Hejsan.
Detta låter väldigt intressant. Är man välkommen trots att man inte har några tidigare erfarenheter inom bankörning?, tänkte att detta kunde vara ett riktigt bra sätt att börja på. Skulle även vara riktigt kul att prova sin nya leksak på GR ![]() Mvh Håkan _________________ Håkan Bergkvist Toyota GT86 |
||||
Re:
Absolut, 30-åringen är oxå 1:sta gångs åkare Själv har jag endast kört på bana vid två tillfällen, ena gången på Gelleråsen(racerförare ![]() ![]() Hur korkad får man bli, volvo automat på bana?, dagen slutade abrupt med totalrasad dyyyyr automatlåda ![]() Nu vill jag pröva något snabbare än 'racepreppad' Chrysler Neon under lärorika former ![]() _________________ ____________ Mvh Jonny Berg |
||||
Re:
Va bra ![]() Haha det där med Volvon lät mindre lyckat. I början av nästa vecka vet jag när jag får hem bilen, hör av mig då. Mvh Håkan _________________ Håkan Bergkvist Toyota GT86 |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1152 besök totalt |