| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
var montera luftdomkrafter ?
|
1271 besök totalt |
|
De flesta bilar jag sett har luftdomkrafterna bakom framhjulen & framför bakhjulen. Qvarnis Porsche har de främre i framkant utav hjulhusen. Några bilar har bara en domkraft bak & två fram. Hur kopplar jag ihop dem om jag bara får själva domkrafterna levererade, tryckslang med max kapacitet på massor med kg finnes.
Är det bara "T-kors" som gäller typ ? Vad skall jag avnända mig utav för !anslutnings"-grej ? Jag vill inte lägga flera tusen på en sådan "lans"... K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
M3 DTM hade 2st fram och 1st bak på dom tidigare bilarna men gick sen över till 2+2.
Placeringen av dom är nog ganska individuellt, dom senare M3orna har dom ute i trösklarna jag skall ha mina bakom bakhjulen och i rambenen mellan framhjulen. Tyskarna körde med någon sorts plastslang som dom "bara" krängde på ett T kors så satt det där, jag har köpt 8mm trycklufts T kors och hittat orginal slang i österrike. Jag har orginal DTM luftlans till min men du kan även ha en "vanlig" kulventil och en tryckluft anslutning. Hoppas det hjälper dig något. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
Re:
Absolut - tack så mkt ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1271 besök totalt |