| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ALternativ placering på bältesfäste för 6-pkt bälte ?
|
1447 besök totalt |
|
Hej Har haft lite problem att hitta en bra plats för det inre midjebältesfästet på min bil. Nu funderar jag på att sätta det i sidofästet, dvs borra hål i disodästets vinklade del och sätta bricka + mutter på baksidan samt fäste sidofästet med ytterliggare en M8 i underedet. Bilen skall inte tävlas med men fästet måste naturligtvis ändå bli säkert. Jag tror detta kan funka eftersom: * original bältesfäste sitter i övre skenen på underedet, dvs underedet är gjort för att ta upp krockkraft i denna punkt * Sidofästet är i 3 mm plåt så att det ta borde bli lika bra som att bygga ett nytt fäste i 3 mm plåt och fästa det mellan sidofästet och underedet
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
|
Recaro hade den lösningen på sina stolsunderreden till Saab V4 som dom levererade till Saabs tävlingsavdelning på 70-talet. Jag har haft det fram tills för ett par år sedan på en av mins gamla race Saabar, vare sig SBP eller SBF besiktare hade några åsikter. Men det är 5 år sedan jag använde den bilen. läste i App K (historiska relgementet) för i år att det itne är godkänt där längre iaf
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1447 besök totalt |