| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Frågor ang bur och andra relaterade till det (200sx)
|
844 besök totalt |
|
Har lite frågor angående mitt bur bygge i min 200sx. Håller på förfullt med mitt bur bygge, det som pågår nu är att helsvetsa fjädetornen, håller på ibak just nu. Har svetsat ett stag från fjädertorn ner i golvet och upp till nästa igen, stötorna från huvudbågen går ner i hjulhusen bak, grejer är den att jag skulle vilja ha en stötta från fjädertornets framsida, den in mot bilen, till antingen huvudbågen eller till staget som sitter utefter golvet i huvudbågen? Vad tror ni om det? Vad mer ska man tänka på när karossen ändå är rensad, helsvetsar som sagt fjädertornen och sätter i fullbur, blir även stötor till fjädertornen fram. Hur gör man med bromsservo sen, den för liksom inte plats längre några tips på det vore bra också. Bilen kommer bli en gatreggad banracer för dom som undra det, ev blir det ingen bes. utan bara körningen på träffar som inte kräver det utan har egen bes.
|
|
Hej Fredrik:
jag hade nog ändrat lite rör, om det var jag som byggt. Jag ser inte hur de bakåtgående rören till hjulusen skulle kunna ta upp moment bakifrån när de sitter svetsade så högt upp i hjulhuset, och inte i fjädertornet som de borde: Se min skiss nedan: & ang de stagen du nämner du vill ha, jag skall ha liknande, de hjälper ju till avsevärt tycker jag själv.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
![]() |
Skruva banåkabil
|
844 besök totalt |