| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: M5 E60 V10 motor
|
4069 besök totalt |
|
Önskar köpa en V10 motor från M5 E60. Allt av intresse, dock helst med grenrör, svänghjul och insug osv. om någon har kontakter utomlands som kan hjälpa mej få fram en motor får ni hemskt gärna kontakta mej. Mvh Evers evers_racing@hotmail.com 070-8845236
_________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||
|
Jeg vet at Koed i Danmark har hatt noen inne.
www.koed.dk _________________ Arnt Tore Aspeslåen BMW 316i 1989 modell med S50B30:-D |
||||
|
|
||||
|
Mobimech kanske kan hjälpa dig hitta något. Alternativet är att beställa en fabriksny hos BMW. Lär tydligen kosta ca 120 kkr.
Mvh Johan
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 BMW 550i Touring E61 Haase DD2 kart NS: 45 varv |
||||
|
Re: K: M5 E60 V10 motor
Får man fråga vad den ska sitta i om inte en Rasad M5 E60 eller en som ska trimmas.
_________________ Emil Koop Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI Hoj: BWM R90 Offroad -71 ATV: Cforce 820L 2018 |
||||
|
Re:
Det var "billigt" måste jag säga! Det är ju tom midre än vad gamla S38:an kostar på BMW. En beg motor idag 3-5000mil lär man väl få betala 80+ för? _________________ Mikael Grindvall ------------------ BMW SC #612 |
||||
|
Re:
127 000 sa dom på BMW för en shortengine iaf |
||||
|
Re:
I min värld...är ett shortblock en motor utan toppar.
Med toppar är det ett Longblock. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Inte i usa nu :P Shortengine är Motorn med toppar. Men inga aggregat osv. http://bmwfans.info/original/E60/Lim |
||||
|
Tack för alla tips.
En ny shortblock, alltså en ren motor utan aggregat och annan kringutrustning som insug/spjällhus, grenrör, svänghjul osv kostar 99800kr + moms ev kan en stomavgift på 7700kr tillkomma. Så en ny motor är ett alternativ, dock så lär det dra i väg när man ska köpa allt annat runt omkring nytt, därför hade det vart enklare och få tag i en begagnad. Motorn ska inte sitta i en m5a för er som undrar
Håller på att väger för och nackdelar med att bygga ordning en 420-450hk s54 sugmotor mot att byta till v10an.. dock så börjar det ju bli ont om tid då sommaren närmar sej med stormsteg.. Mvh Evers _________________ Christoffer Evers Squadra Corse |
||||
|
Re:
Jag håller med dig Håkan. Undrar vad ett nytt longblock är då eller var ett komplett block utan toppar kostar...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
när jag köpt lite dyrare bmw delar har det varit betydligt billigare att köpa utbytesdetaljen och sedan betala en stomavgift. Delen är helt ny ändå. Verkade vara så i det här fallet också?
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
![]() |
SÄLJES
|
4069 besök totalt |