Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7993 besök totalt |
Den här vågade sej i alla fall in på parkeringen! oftast brukar dom ta ett varv i rondellen och sen, inte så snabbt, försvinna iväg. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Jepp. Även de som tom vågar sig ut på banan är vääääldigt försiktiga. Ferrisar är rundningsmärken på Ringen! ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re: Enzo på Ringen 04.08.03
Den verkar ju ha regplåtar från italien med Mo = Modena, eller är jag helt ute och cyklar? ![]() Verkar isåfall ganska troligt att det är något testfordon, eller? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Med det limithöjda AMEX-kortet? ![]() (Eller var det kanske någon annan?) Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Precis, och stoppningen i hans huvudkudde består av mina "slippar"! _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
![]() Det enda jag sponsrat honom med är inköp av ett litet ringmärke. Lyckades tanka på andra ställen, fast i framtiden kommer jag nog dra mitt strå till hans stack också. ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
När jag var ute vid Fiorano testade dom flera Enzo där, men jag tyckte det var så lustigt att dom lät så illa och bara bluddrade när dom gasade på ur kurvorna.
Men så slog det mig, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Ursäkta, kanske lite offtopic, men har folk på detta forum något emot Ferrari? Luktar lite avundsjuka tycker jag. Det är ju faktiskt lite skillnad på att sätta en unik bil i räcket kontra en pressad dussinbil i räcket.
Hade jag fått köra den hade det inte heller gått fort men jag hade nog fått gå till läkaren sen för att få loss flinet ur ansiktet. ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
En sportbil bör inte höra hemma på den avdelningen där Karl-Bertil Jonsson arbetar med julposten. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Har det gått jante i att åberopa jante? ![]() Jag tycker inte om Ruccolasallad men det betyder inte att jag är avundsjuk på de som äter det.... ![]() Skillnaden är att på Ringen rullar många fantastiska bilar typ RSR (vill ha) och andra superbilar som jag skulle ge min högra hand för (nej förresten då blir det svårt att köra....hhmmm jag får offra någon annan extremitet ![]() När det gäller antispinnet så är det väl bara att koppla ur - det gör alltid jag. Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Hmmm... Jag ser det nog såhär tror jag. Varför köpa en sådan bil att man inte "vågar" använda den. Ok, man skulle nog vara väldigt rädd om den. Det skulle jag nog vara med en M3 E46 oxå om jag jämför med de bilar jag har brukat på bana. Men man ser ju duktig många Porschar som oxå kostar massor med flis och dom gasas det med ordentligt. Riktigt ORDENTLIGT. detta gäller såklart inte alla, men tendensen är starkare här än hos de få Ferraris man sett på bana. Kanske är det oxå att det inte är sååååå många sådana bilar som åker på banträff? Tom när man kollade på Ferrari Challenge och tog lite tider insåg man att man med en smått preppad 318is hade varit bland topp 8, minst, i ett startfält på kanske 18 bilar eller så. ok för att man tar det lungt och kör sitt eget tempo på banträffar med sin "bruksbil", men när det inte ens gasas imponerande hårt ens vid race så vet i tusan... Har de som har råd med bilarna inte tillräkliga rattvridarkunskaper? Köper de som vill KÖRA andra bilmärken? Jag vet bara att jag med nöje hade ägt en 355 (Tokfin bil med gott ljud och design.), men jag hoppas att jag då skulle "straffe ur den" (Östgötska) ordentligt så jag fick se vad den går för. Men det är ju bara min blyga uppfattning. Hatar inte Ferrari, men hade nog köpt ngt annat om det enbart handlar om att gasa max på en bana. Men som "Fin/Glassätar-bil" så... ![]() |
||||
Det var inte meningen att trampa på några tår.
Det jag menar är att även om Porsche och ferrari till vis del tilltalar samma människor så är skillnaderna stora emellanåt. Sedan har inte Italienare lyckats med kvaliten på grejorna alla gånger vilket inte tilltalar Porsche åkare som har ett grundmurat kvalitetsrykte. Italienare tilltalas inte på samma sätt av en boxer sexa och så håller det på. Åker själv italienskt sen ett par år tillbaka och har drabbats av något virus precis som er och har ingenting emot porsche (förutom priset kanske) jag tyckte komentarena bara var lite onödiga. Jag har inte åkt ringen, men jag köper inte att den skall vara måttstock för alla bilar. Tack för ordet _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Personen i fråga har antagligen betalt för bilen (antagligen), därmed bestämmer han väl också vad den skall brukas till?
![]() ![]() För varje Ferrari som inte piskas på bana så går det väl 100 Porschar som inte piskas på banan? (Det är trots allt få % av de sålda "sportbilarna" som används till att piska bana) Sen om man inte gillar vissa bilmärken eller inte, det spelar väl ingen roll? (och diskussionen hör definitivt inte hemma här) ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7993 besök totalt |