Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
O där åkte fälgen !!
1408 besök totalt
Ibbe 951
gogo
Här sen Jun 2003

Trådstartare
O där åkte fälgen !!

Gjorde bort mig i går på hemm vägen från jobb vid 2 natt tid, ja har alltid tyckt att ja kan alla tre rundeller på väg hem utan till men så var det inte , jag kom in med för snabb hastighet inn ca 120 km/h bilen börjar understyra som f*n klarar mig första 1/4 och nu kommer ja till andra 1/4 och ska ut rakt fram men efter första 1/4 börjar det bli lite nedförsbacke bilen understyr o helt plötsligt får jag fäste fram och då kom baken "baaaam" sa det , bak fälgen åkte rakt in i trotoarkanten och fick sig en stor spricka inklusibve en söndrig eker

hursomhelst så har ja en anledning till att sätta på mina magnesium Telefon fälgar

åk fort grabbar men undvik sånt här , känns helt menings löst

grabbar ta ett par öl för mig också i helgen , min blev inställd !
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

ajajaj inte skoj att läsa! dina bakfälgar är väl inga billiga historier heller

nu dricker jag inte öl speciellt ofta, blir billigare så... men om jag får för mig nåt så kan jag ta en för dig också! inga skador på bilen för övrigt? hjulupphängning och så menar jag...? du bör nog förresten göra hjulinställning när du skaffat ny fälg?

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Nu vet jag ju såklart inte hur breda/stora rondellerna är där du bor,
men 120 blås igenom rondellerna i kristianstad, där jag bor, är det ingen som håller...

Det där med fälgen var ju tråkigt men det behöver inte innebära någon katastrof.
Det finns firmor som kan rädda och laga fälgar som blivit smashade/demolerade.
Denna tex : http://www.intera-sverige.se/
om du kontaktar dem så kan de säkert hjälpa dig.

gogo
Här sen Jun 2003

Trådstartare
öhhh , det var inget speciellt med fälgen 16 * 8 cup1 som på bild till venster , ja körde vidare med reserv hjul igår och det kändes inte alls konstigt men den smällen vill ingen vara med om och med tanke på att ja har växel lådan bak ,,,, (peppar peppar)

ja ska lyfta upp bilen på pallbockar nu hör av mig i kväll !!!
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Såg i en annan tråd att du bor i sydsverige/skånetrakten, då finns en annan firma som är närmre :
Fälgrikt - alu.svets och smide i Mörarp (utanför Helsingborg-Åstorp) tele : 042/79140, 0703/972072 (ingen hemsida)

Här sen Jul 2003

slettet

gogo
Här sen Jun 2003

Trådstartare
ajajaj, det hära blir ett försäkring bolags projekt ,

camber ligger på ca +10 - 15 grader och bärarmen ser ut till att vara lite böjd , coliovern ser också ut att böjt sig lite plus att när ja la upp pen på pallar så startade ja bilen o la den i växel lät den rulla i tomgång då kom där miss ljud från navet eller nåt lager lät det som
i allafall får 3*larsson ta en titt på det , blir det dyrare än 5k tar ja det via försäkrings bolag !

p.s måste köra farsans mercedes e 420 nu thumbs down går inte att svänga med
Citera
MrTurbo
Göta
Här sen Jul 2003

Gaahh!. Känner igen!
Tog en refug en regnig kväll förra hösten. Jag bromsade och svängde bilen gjorde inget av det, hamnade självklart i de två spåren fulla med vatten. Tog höger fram fälg rätt styggt. Hänger nu på väggen i garaget. Klarade dock länkarmar...

Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Sånt är riktigt surt.
Jag hade en liknande incident efter jag hade bytt en styrled. Toe var nog inte direkt idealisk eftersom jag tyckte den understyrde mer än vanligt. Någon dag innan jag skulle få hjulinställningen skulle jag ta ett refugparti lite käkt och inspirerat men jag tänkte inte på bilens "nya" beteende. Kommer i för hög fart in i första böjen och bilen understyr. Jag ställs inför två val, vrida på ratten och hoppas att det greppar, med risk att kana in i trottoarkanten med tvärställt hjul med hjulupphängningshaveri som följd. Eller räta upp hjulen och köra över (i värsta fall) och riskera hjulen. Jag valde det senare och lyckades sabba bägge hjulen på ena sidan. Jag kollade senare var jag hade kört emot kanten och det rörde sig om 3cm som jag hade behövt för att klara mina hjul. Jag kan säga att jag kör nu med mycket större marginaler samt mycket lungt om jag har påverkat hjulvinklarna.

Ibbe 951
gogo
Här sen Jun 2003

Trådstartare
var inne o pratade med en kille från 3*larsson och han sa att dem inte hade tid med min bil förren efter i mitten av september "suck" ja hade förbrett bilen till sturop raceway i morgon

ja tror att detta är ett tecken på slut för min sessong .

hare bäst grabbar !!!!!
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Ibbe 951 skrev:
var inne o pratade med en kille från 3*larsson och han sa att dem inte hade tid med min bil förren efter i mitten av september "suck" ja hade förbrett bilen till sturop raceway i morgon

ja tror att detta är ett tecken på slut för min sessong .

hare bäst grabbar !!!!!

trist

hade vart skoj å ses på sturup imorn också... hoppas allt fixar sig med bilen inför nästa säsong!

Täby
Här sen Nov 2002

Ett tips: Kolla hur mycket det gör ekonomiskt på sikt om du sumpar bonusklass också, det kan vara väldigt dyrt att nyttja sitt skydd.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Ett tips: Kolla hur mycket det gör ekonomiskt på sikt om du sumpar bonusklass också, det kan vara väldigt dyrt att nyttja sitt skydd.

Sumpar man inte bonus bara om trafikförsäkringen blandas in?
I det här fallet borde det väl enbart vara en vagnskada, som inte påverkar bonusen!

Ibbe 951
gogo
Här sen Jun 2003

Trådstartare
"Sumpar man inte bonus bara om trafikförsäkringen blandas in?
I det här fallet borde det väl enbart vara en vagnskada, som inte påverkar bonusen!"

det stämmer mycket bra , singel olycka berör inte bonus
Citera
Allmänt banåkaforum
O där åkte fälgen !!
1408 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande