Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilken märkesklubb har roligast ?
<<   1, 2
3598 besök totalt
widell
Jönköping
Här sen Sep 2005

Jag är väldigt nöjd med medlemsskapet i Attitude Motorclub. Man kommer snabbt in i ett trevligt och prestigelöst gäng som ordnar ett antal träffar varje sommar. Jag körde första träffen hösten 2005. Väldigt blandat material på träffarna, vilket jag bara ser som ett plus. I sommar kör vi banträff på Kinnekulle och ett antal konbanor på bl.a. Uråsa flygfält och jag tror det var tal om Superstage senare i sommar.

Buell XB12S -08
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag är med i Gtiklubben och kör, där har vi samträffar med Opelklubben som Thomas T skrev. Även det är ett trevligt gäng, och bilarna som brukar dyka upp på träffarna är ju rätt så likvärdiga eller vad man ska säga vilket kanske vara en fördel i vissa fall. Jag får väl nästan säga att detta var en av anledningarna till att man gick från att åka Clio Sport tillbaks till att åka VW, de trevliga banträffarna. Trots att det var väldigt trevligt folk på Renaultforumet så var det inte speciellt många som var intresserade av banåka, men vissa brann ju verkligen för det och vissa lyckades bli inlurade i denna trevliga hobby också (tänker på Falk & Pennerborn ). Nackdelen som jag ser det är väl just att det inte tillåts bilar av andra märken på Gtiklubbens träffar, men när Opelklubben arrangerar så brukar det väl vara mer okej vill jag minnas. thumbs up Blandträffar är tveklöst roligast.

Vad jag inte har sett nåt i tråden om är SBF-anslutning, både Opel & VW är numera anslutna, vet även att flera av de märkesklubbarna som förekommer i tråden är det. Det var ju inte jag så nöjd över minns jag när klubben gick med för två(?) år sedan, men nu har man ju fått tummen ur och tagit sig licens så då kanske jag blir mer positiv till det.

Så köp dig en gammal vattenkyld VW och var med och kör.

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har GTI-klubben några planer på att bjuda in utomstående på sina banträffar framöver?
Eller har man fullt upp med sina egna medlemmar.

Rice and shine
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Gillar att Banträffarna genomförs seriöst och säkert, men det kan bli lite väl petigt på de SBF-anslutna klubbarna typ GTI-klubben. Jag kan köpa att jag måste ha riktig båge på min sjua om jag skall vara med och köra, och det är bra med nogrannt genomförda besiktningar innan bilen tas ut på banan, Men att man inte får ha passagerare, nervevat fönster på passagerarsidan (utan passagerare) köra om på annat än rakor m.m. (om man inte har licens) gör att nöjet förtas helt, och jag väljer hellre någon annan arrangörs bandagar.

Det är definitivt roligare med bandagar med blandade ekipage!

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

Lars Falk skrev:
Har GTI-klubben några planer på att bjuda in utomstående på sina banträffar framöver?
Hoppas, hoppas. Det blev ju jättelyckat sist detta gjordes tyckte jag.
och PM har du också.

Tyresö
Här sen Apr 2004

Re:

Cyberdennis skrev:
Acke skrev:
jag gissar att han menar klubben å inte personligen...

Japp, det är klubbens kostnader och inte mcburn4evers .

...såklart, men ändå rätt kul syftningsoklarhet...

BTW, är det ok att lämna ut sådana uppgifter offentligt?

Tyresö
Här sen Apr 2004

Re:

Rehan skrev:
Björn Larsson skrev:
Citat:
...så klart..
Spenderade t.ex ~870 tkr på banmöten under -06.
Tror inte att någon annan svensk klubb slår det..

Så de som lägger mest pengar har roligast?!?

Man kanske borde formulera om det hela genom att säga att Porscheklubben erbjuder 16 banträsffar i år. Kostar 300-500kr per gång. När det kostar 500 så är det open pitlane under en halvdag.

Sedan ordnar klubben slalom träffar ca varannan vecka under sommar månaderna, dessa erbjuds utan kostnad för medlemmarna.

Jag personligen tycker att man får väldigt mycket för medlemsavgiften, sen om man har roligt eller ej är lite upp till var och en att avgöra, jag vet iallafall att jag trivs bra på dessa evenemang.

"Porscheklubben" eller "Porsche Club Sverige"? Viss skillnad...

Järfälla
Här sen Sep 2004

Re:

Ulli skrev:

"Porscheklubben" eller "Porsche Club Sverige"? Viss skillnad...

Förvisso, det är mest jag som är allergisk mot fåniga språkliga användningar av Engelska ord uppblandade med Svenska, Porsche Club Sweden går jag med på eller Porsche Klubb Sverige, men inte Porsche Club Sverige.

Vilken märkesklubb har roligast ?
<<   1, 2
3598 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande