| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Katastrofläge, behöver en manometer för oljetryck!!
|
1881 besök totalt |
|
om 6 dagar är planen att jag ska åka till Ringen. Har fått ett problem med oljetrycket som behöver kontrolleras. Skulle behöva låna/hyra/köpa en manometer för att mäta oljetryck. om jag förstått det rätt så är det en -6 AN anslutning som behövs. Porten för att läsa oljetryck sitter knivigt till så manometern behöver sitta på en bit slang. Skickar med bilder på hur den kan se ut.
Är det någon som har en manometer att låna/hyra eller vet vad jag kan köpa en sån här utan att jag börjar gråta när jag ser prislappen. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
|
har du ingen Hydroscandfirma i närheten? De fixar mätaren + slang etc för vettig peng. Kan tänka mig att en mätare kostar 300-500kr beroende på hur mycket rabatt man får.
Annars finns ju hiflex återförsäljare också men dem har jag ingen erfarnhet av. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
finns fina mätuttag som kan vara monterade permanet , går säker att fixa adapter till an6 tror dom kallas JIC på hydralfirma språk ,himmla fiffigt går tom att sätta dit mätaren med tryck i systemet utan spill
fixade mina prylar på hydroscand _________________ Torbjörn Andersson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1881 besök totalt |