| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Behållare till kopplingscylindern
|
972 besök totalt |
|
Vart kan man få tag på en liten behållare till kopplingscylindern? Ni som kör med bromsvåg borde väl ha en liten separat? Kanske finns det originalmonterat på någon bil så man kan hitta det på skroten? MC kanske? Tips mottages tacksamt! |
|
okej, har också för mig att japanska bilar har separat behållare.
Går det att få tag på liten behållare med ca 8mm slanganslutning? Skulle vara guld i sånna fall. Har redan Saab huvudcylinder, bara behållare som saknas. |
|
Kan svara åt mig själv och kanske hjälpa andra?
Fick några tips på jobbet idag (de var ovanligt hjälpsamma ) och då hittade vi två olika behållare som kan funka till ändamålet.
En sitter på Zafira B 05- med EasyTronic-lådan och är väl till ABS-aggregatet, hittade inget pris på den. Den andra sitter på Daewoo/Chevrolet Tacuma och är just till kopplingscylindern, den har art.nr: (35)96233038 och kostar med lite rabatt 155:- på Saab. Men jag ska nog använda nummer ett då det finns en på garantiavdelningen..
|
|
finns även på AB Malmö Bromsservice (Som de flesta bildelsbutiker kan beställa av) för 180:- + moms
artnr: 17P5005 med "pip" på 8mm tot höjd 111mm diameter 65mm _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
|
Fick äntligen min behållare, den var restad i Korea så det tog ett tag, sen var den nummerändrad, men nu är den här!
Är helnöjd, hoppas den kommer att funka, ser bra ut iaf. Nu till det roliga, jag fick betala hela 61:- för den
Dock utan lock, men de fanns i verkstan, verkar vara samma som alla bromsvätskebehållare. om någon annan skulle behöva en sådan så uppge följande hos Saab/Opel: Daewoo Tacuma 3596238999 Tank-reservoir Kostar väl för en vanlig Svensson runt 100-lappen
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
972 besök totalt |