| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
identifiera äldre ? eftermarknads sprut !
|
2263 besök totalt |
|
e å jobbar extra i en mekanisk verkstad
denna verkstad hyr ut en liten del av utrymmet till nån M3-räser kille
när vi flyttade nån lådor så hittade jag nåt kul en back med ett Opel-sprut !! det är inget org sprut det är till CIH ( ser det på fördelaren....) ( Sånn där gammal i gjutjärn som sitter i mantor & asconor osv !) det enda jag ka se att det står på det ( även öppnat burken ) är på handsken:
Såhär "ser det ut":
Sprut för triggerjul (detta saknas dock > )
uttag för programering, com-port ser det ut som ser ut som en std boch handske på burken inget uttag för LMM, då förutsätter jag att mappsensor bör behövas.. ser inget uttag för lambda dock ( ett par kablar med märkningar jag inte fattar ) på några av kablarna ståtår det: ( det inom parantes är det som är kopplat eller vad jag tror att det skall vara där..) baro scam ( sitter trigger på denna) coilis (till spolen ?) tair th20 ( sitter en tempgivare här, vatten ??) fare smut (kopplad till fördelaren) amc ( datoringång ) vad är detta för sprut ?? nån som vet / "känner igen det" ?? och hur gammalt kan det vara på en höft ?? hur låga skambud vågar jag lägga ?? (han kör mu faktiskt BMW, så han behöver det ju inte )
_________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
Lägg in ett par bilder på styrboxen och kabelhärvan så blir det lättare att gissa.
Lägsta skambud för ett gammalt sprut? Ett par hundralappar, du vet ju inte ens om det funkar. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
|
en bild säger nog inte mycke....
men skall se om jag kan ta en bild med nallen imorn !! ser ut typ som ell vanligt boch sprut kontaktmessigt.... ( "spridarkontakter") å boxen har som sagt bosch handske å rostfria plåtsidor som man kan skruva av
_________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
lyfter lite till då...
Fått lite mer kött på benen... Skall vara ett EFI-Sprut som någon gång blivit mappat av trendab.. Enligt ägaren skall det bara behöva kompletteras upp med: Triggerhjul Spjällpotentiometer (funkar min org kanske ?) finns det att komma över programvara för att kunna grovmappa lite själv ?? "heter" det microtech efi egentligen ?? nån annan som vågar tycke till nu kanske ?? är det något att ha ?? suttit i rallybil innan, så helt värdelöst kan det ju inte vara.... _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
Jag har en kompis som köpte en Ascona B på den tiden det begav sig. Motorn var byggd och mappad av Trendab, vilket betydde att så fort han ändrade något så att den behövde mappas om så fick han snällt sätta sig och åka 50 mil till Trandab. Dom lägger nämligen in en kod som gör att endast dom kommer åt och kan ändra mappen. >
Trendab är säkert inte ensamma om det. Min poäng är att du kanske inte ens kan mappa alls pga accesskoden.
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||||
|
Re:
tackar för infon ! detta hade jag ingen aning om... skall maila trendab & höra med dem om dem kan kolla om detta är kodat, det måste dom ju kunna läsa ut av namnet på boxen tycker jag... _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Nu skall jag börja läsa !!
ser ut som en sånhär box: http://www.efitechnology.it/Euro1_Eng.html verkar väl inte helt värdelöst då..... bara att maila å fråga om triggerskivans utseénse osv va ??[/url] _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
jo, javet att min org bosch box inte är helt olik..
men på insidan..... ( har öppnat å kollat )
||||||
|
Re:
Jag har en EURo1 i min Raseri-bil, och där sitter det en 4+1 triggerskiva. Jag är ganska säker på att du även kan använda en 60-2 triggerskiva (jag kollar i manualen när jag kommer hem). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
stort till + till trendab som svarar även på sådanahär luddiga mail !
Blev avrådd av dem att köpa detta då det mycket riktigt är låst av dem.... och Tror inte att man har någon nytta av endast fördelaren & det heller löst då det väl sitter inbakat som en del av sprutet ?? hur mkt hade ett sådant sprut gått på att plocka hem & är det värt det isf ?? eller finns det ÅF i sverige för det ( trendab gör inte reklam för det direkt iallafall.. Tack för hjälpen i övrigt !! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
Re:
Vad tar de för att låsa upp sprutet? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Nu har jag kollat i manualen: Den gamla programvaran klarar både 4+1 och 60-2 triggerskiva. om man häller i ny programvara i burken; 'kan man använda urton olika triggerskivor (klick). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
sa de inte då de rent ut avrådde mig att köpa det..... så det kanske är någon ännu äldre version..... annars låter de kanon om att nya programvaran är kompatibel med !! men skall maila dem igen & fråga om det är ett euro 1 & vad det skulle kosta att låsa upp det ! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2263 besök totalt |