| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ovanlig SAAB
|
5194 besök totalt |
|
oj!
Det var som fasen! Att mitt spontan-fotande vid Statoilmacken på Eriksberg skulle bli så uppskattat. Måste bara säga till Ingmar att du har en otroligt fin och välbevarad bil. Det kändes så rätt att parkera min "gamla" BMW från 1980 alldeles bredvid. Syftet med din SAAB är ungefär samma som jag har med min BMW, så gott bruksskick som möjligt och att den körs på sommaren och under soliga dagar. Ett tag fick jag för mig att Sonetten bara fanns som senapsgul, men det fanns tydligen andra färger oxå.
Vi kan bara hoppas att det finns fler lyckliga ägare till riktigt fina gamla fordon som ni verkligen använder och inte fyller garagen med. Det är en ganska härlig känsla att ligga och fjuttra runt i 70-80 med bilen medan hela världen rusar förbi mig i 140+ och av någon märklig anledning står vi sida vid sida i nästa rödljus iallafall .
Det är så kul att ha en gammal veteran, men jag har oxå en liten teori om det där. I Nutiden strävar vi efter Framtiden i förtid. I Framtiden vill vi att Dåtiden skall vara Nutiden. Uj uj uj så filosofiskt.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
![]() |
Bilder o videos
Ovanlig SAAB
|
5194 besök totalt |