Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Steinmetz Opel
2136 besök totalt
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Steinmetz Opel

Inspirerad av bilderna från Techno Classica kommer här några bilder på förlagan till den Opel som stod i montern där. Detta är en av originalbilarna som renoverats. Fanns att beskåda på ^Nurburgring museumet i höstas. Standardsvagnsracers när de var som bäst!

Detta får dagens OPC varianter att se minst sagt bleka och töntiga ut.

Rätt många som nöja sig med den här vyn av Steinmetz värsting. Även AutODelta, Alpina, Schnitzer och Zakspeed fick ge sig ibland, speciellt när det handlade om endurance på de mer krävande banorna.

En dag på jobbet? Sämre kontor kan man ju tänka sig...

Så var det, det här med riktigt rejsiga fälgar. Vad jag tycker om dagens 19" ccykelhjul bär jag nog hålla inne med

Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Underbart!

Björn Westergren
Köping
Här sen Jun 2006

Opelporr på hög nivå, man blir ju genast olycklig för att man inte föddes tidigare och fick se dessa bilar in action.

Göteborg
Här sen Dec 2002

Tänk att ha fått se den live, det vore något det

Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Ett besök på oldtimer Grand Prix på Nürburgring ger stor chans att få sen denna (eller syster-bilen på Essen-mässan i race eller uppvisning) Har för mig0e.x. DTM och F1 piloten Heinz-Harald Frenzen körde en av dessa udner en uppvisning härom året (eller var det Steinmets manta A han körde )

F.ö, övrigt en tävling att verkligen rekommendera om man gillar den epoken racerbilar, allt från oplar till Can-AM Mc Laren eller 70-tals F1 som rejsas på riktigt!

Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

Det närmsta vi kommer är väl Jurg Bächis blåmetalic rekord/commodore med den gammla typen av crossflowtopp så då tidens racers hade.

sett den på knutan en gång, och WOW.

Mvh.

Tyresö
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jürgs Commodore går inte av för hackor heller.
Vet att han var vädligt poppis nere på Ringen när han var där, inte minst pga soundet i sin cross-flowmaskin thumbs up
Tyvärr höll det visst inte hela vägen i maskinrummet. Inget ovanligt beträffande Opels raka 6:or i mera trimmat utförande. Jürg har ju haft återkommandep roblem med 6:an. Gissar den den raka konfigurationen orsakar flex och torsionssvängnirar på inte helt hälsosamma ställen.
Men som sagt en 4:a har fördelen att bara ha en cylinder förmycket, en 6:a dras med hela tre onödiga felkällor...

Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Den bilen (tror jag) står utanför Steinmetz kontor i Aachen. Det verkar vara samma företag som Schnitzer huserar hos, Kohl automoblie.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Re:

BMWTobbe skrev:
Den bilen (tror jag) står utanför Steinmetz kontor i Aachen. Det verkar vara samma företag som Schnitzer huserar hos, Kohl automoblie.

Steinmetz är väl tom ett dotterbolag till AC Schnitzer. Eller har jag fått den biten om bakfoten?

Steinmetz Opel
2136 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande