Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4385 besök totalt |
Toalettlock i kolfiber
Hittade denna bild: https://rejsa.nu/im/165-Box_img.jpg Började genast fundera om man kan göra något att ha i hemmet med samma finish. Allt från toalettlock till lampor... ![]() Har läst igenom lite trådar här och var men inte riktigt fått klart för mig hur man går tillväga. Har ingen som helst erfarenhet av att plasta eller vad det kallas ![]() Måste man använda epoxi? Har hört att polyesterplast är mycket bättre för hälsan ![]() _________________ Fredrik Selin |
||||
Re: Toalettlock i kolfiber
http://www.riderperformancemotorcycl _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Gissar att du läst igenom den här tråden också?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Där finns en hel del bra tips annars... |
||||
Jepp! Det jag undrar egentligen är vilka material som jag ska använda för att få den finishen som toalett locket har. Epoxi eller polyester? Ska det klarlackas? Vad för väv ska jag köpa? Var får jag tag på grejorna? I vad gör jag lämpligtvis formen för en lampfot? _________________ Fredrik Selin |
||||
ok, sidospeglar i kolfiber med synliga fibrer vore najs att ha... Borde inte heller vara helt omöjliga att göra, eller? _________________ Fredrik Selin |
||||
Är det bara jag som tycker det ser snålt ut av BMW att inte taket är lackat i bilens färg på M3 CSL? Det var det åtminstone inte på den som stod hos BMW Solna för några veckor sen.
I motorrummet och kupén kan jag acceptera "klassisk kolfiberlook", men utanpå bilen får de helst lackera. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag går nog på Mäkinens linje, men kanske ytterligare ett steg. Absolut häftigast är att ha lackad kolfiber, för då används den inte bara för att det ska se ballt ut..
![]() ![]() mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Ungefär som vinyltak på 60-70-talen, då? Huh! Jag gissar att det faktiskt är dyrare att maska och greja än att svabba på färg överallt. Men kundkretsen tycker nog att det är fräckt... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Sett ur optimeringsperspektiv är enkelriktad fiber värst. Det blir då en svart tämligen homogen yta. Väven som används och som folk förknippar med med kolfiber försämrar egenskaperna.... _________________ Pär Hylander |
||||
På den CSL som var med på Porsche klubbens banmöte på knutstorp för 2 veckor sedan, instruktör som körde den, var taket i samma färg som bilen (silvermetallic). _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Öööhhh vaaa??? Jag bara gick förbi den men nog tyckte jag att taket var svart? Var där två sådana kanske? _________________ Pär Hylander |
||||
Hrrrmmm. Jag är iofs känd för att missa detaljer (typ, om sovrummet var mot gården eller gatan när jag och min sambo köpte lägenhet. Blev en chock när vi flyttade in typ: vem fan vände lyan?). Du har nog rätt i så fall Pär. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
|
||||
Ja ja ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
VAd tycker BMW-folket om att det diskuteras M3 CSL och toalettlock i samma tråd? ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Ja vi får stå ut med mycket.. men jag säger som jag sagt förut : jag tycker det är smickrande när det hackas på BMW ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Polyester funkar fint (Jag råkar vara ganska säker på att grejerna på bilden är gjorda med polyester ![]() Epoxi blir ändå starkare och lättare men är ungefär dubbelt så dyrt och inte helt häsosamt (kraftigt allergiframkallande) Grejorna köper du hos närmaste "plastnisse" Vad har du har för finsish på ditt toalettlock vet jag inte... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
En stor nackdel med polyester är att det krymper rätt mycket vid härdning. Jag föredrar vinylester som är lite dyrare men, med allmänt bättre egenskaper än polyester och utan lika stor krympning. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4385 besök totalt |