Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Årets GT3or i Carrera Cup
1, 2   >>
5296 besök totalt
MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare

Idag delades de nya Carrera Cup - bilarna ut till teamen. Fotade lite med mobilen:

Det fanns några "vanliga" GT3or (eller Carrera S?) på plats också:

Jag skulle ge en hel del för att köra en sån

Örebro
Här sen Okt 2005

Trevligt minst sagt! Vad har du för mobil förresten? Bilderna blev ju skapliga ändå tycker jag.

MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Made skrev:
Trevligt minst sagt! Vad har du för mobil förresten? Bilderna blev ju skapliga ändå tycker jag.

Ja, det var väldigt trevligt. Dessa bilar är ju otroligt rejsiga, man känner g-krafterna bara av att se dem!

Mobilen är en SonyEricsson W880, blev själv förvånad över kvaliteten. Bilderna ser faktiskt skarpa ut även när man kollar i fullstorlek. Jag har det fina vädret att tacka för det, när ljusförhållandena är sämre blir bilderna suddigare.

Örebro
Här sen Okt 2005

Ahh ok.. Har själv en W850i men jag är osäker på om det är samma kamera. 2mpix är det iaf på båda. Aja .

Vill ha mer bilder!

MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Made skrev:
Ahh ok.. Har själv en W850i men jag är osäker på om det är samma kamera. 2mpix är det iaf på båda. Aja .

Vill ha mer bilder!

Frugan har en 850i och jag upplever den som likvärdig 880n, den har ju dessutom belysning vilket saknas på min.

Mera bilder? Håll till godo!

Försökte få bilder på inredningen också men det blev för mycket ljusreflexer mot rutorna. Den enda som fick komma in i bilarna var nån journalist som verkade spela in för TV. Undrar vilket program det kommer sändas i?

Hade tyvärr inte tid att stanna på presskonferensen som var. Pratade med en kille från Porsche och tydligen skulle de starta upp alla 19 bilarna efteråt

Här sen Jan 2003

får man köpa en cup bil och ha privat utan att tävla?
ta bort alla dekaler och ha den som en trackdaycar.

Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

Turbo² skrev:
får man köpa en cup bil och ha privat utan att tävla?
ta bort alla dekaler och ha den som en trackdaycar.

Det blir nog svårt med tanke på att de är en bristvara. Alla 18 som var tilldelade Sverige gick direkt, Flash lyckades ordna fram en till bil och den gick också på stört. Kanske t o m är så att de tillverkas enkom för att köras i Carrera Cup?

Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Du kan ju köpa en 996gt3 cup om inte annat. Den finns det dröser av både i sverige och i tyskland som inte används längre. Du kan nog hitta en 997 också men det känns ganska onödigt att köpa en enhetsracing bil för att köra för skoj bara. Du kan garanterat få en byggd till snabbare spec. för samma pengar.

Citera
MrMarsupilami
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Re:

triss skrev:
Du kan ju köpa en 996gt3 cup om inte annat. Den finns det dröser av både i sverige och i tyskland som inte används längre. Du kan nog hitta en 997 också men det känns ganska onödigt att köpa en enhetsracing bil för att köra för skoj bara. Du kan garanterat få en byggd till snabbare spec. för samma pengar.

Man kan t o m köpa en 996 GT3 Cup och ställa upp med i Carrera Cup. Porsche har gett dispens för 996or eftersom de inte kunde leverera tillräckligt många 997or...

Stockholm
Här sen Jan 2004

Det var ett trevligt arrangemang, årets säsong blir riktigt häftig! Glöm inte att kika in på nya hemsidan för CC - www.carreracup.se!

och om ni ska leta en 997 Cup så får ni gå utomlands för att hitta en sådan, UK, Tyskland, osv.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Fast den där bilden på huvudsidan av carreracup.se var inget vidare kvalitet på Johan

Stockholm
Här sen Jan 2004

Det är på gång nytt, ta det lugnt Martin

Stockholm
Här sen Feb 2005

För att få köpa en fabriksny Cup-bil så måste man vara med i Carrera Cup. Det har alltid varit så i alla fall ända sedan 964Cup kom. Exakt hur många tävlingar man måste köra osv vet jag inte.

Jag vet en person som trotsat detta och sedan länge hade ett dödskallemärke i Porsches kundregister. Han har dock numera säkert köpt minst tre till fabriksnya bilar så detta är nog glömt nu.

Vill man ha en 997Cup utan dessa krav så får man (som redan sagts) se sig om utomlands. Tyvärr har det medfört att begagnatpriserna på 997Cup är skyhöga.

Täby
Här sen Apr 2006

Läste precis Porsches pressmeddelande om Carrera Cup 2007. Där står det att 997 Cup har 400 hk, stämmer det verkligen att den har 15hk mindre än en vanlig GT3?
I såna fall antar jag att det inte är samma motor som i en GT3 eller?

Ni som kan detta kan väl göra mig lite mindre fundersam thumbs up

-K-
Dalarna
Här sen Jan 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Väldigt trevliga bilar!

Lugano/Västerås
Här sen Nov 2004

Ni kan även gå in och titta här- www.cralle.se så hittar ni några bilder under Galleri.

Den nya Cup sidan ser väldigt bra ut Johan, hann tyvärr inte hälsa på dig men det blir fler tillfällen antar jag.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Johan Meissner skrev:
Det är på gång nytt, ta det lugnt Martin

Mycket bättre nu

Göteborg
Här sen Aug 2004

Re:

bmw130 skrev:
Läste precis Porsches pressmeddelande om Carrera Cup 2007. Där står det att 997 Cup har 400 hk, stämmer det verkligen att den har 15hk mindre än en vanlig GT3?

Gatvarianten av GT3'an har variabla kamtider. Detta har tagits bort på Cup bilen för att skapa en motor med bättre livslängd.

Mvh
/m

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Magnus H skrev:
bmw130 skrev:

Gatvarianten av GT3'an har variabla kamtider. Detta har tagits bort på Cup bilen för att skapa en motor med bättre livslängd.

Mvh
/m

Tack så mycket för förklaringen! thumbs up
Stämmer det verkligen att en motor som inte har variabla kamtider har längre hållbarhet eller handlar det om att ett sånt system enklare går sönder under extrem belastning?

Magnus H
Göteborg
Här sen Aug 2004

Re:

bmw130 skrev:
Magnus H skrev:
bmw130 skrev:

Mvh
/m

Tack så mycket för förklaringen! thumbs up
Stämmer det verkligen att en motor som inte har variabla kamtider har längre hållbarhet eller handlar det om att ett sånt system enklare går sönder under extrem belastning?

Infon jag fått var att man fick en robustare motor med avsevärt längre renoveringsintervall. Tyvärr är jag inte mannen att i detalj beskriva varför men jag gissar att styrsystemet för kamtiderna på orginalmotorn är känsligare än "vanliga kammar" .

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Magnus H skrev:

Infon jag fått var att man fick en robustare motor med avsevärt längre renoveringsintervall. Tyvärr är jag inte mannen att i detalj beskriva varför men jag gissar att styrsystemet för kamtiderna på orginalmotorn är känsligare än "vanliga kammar" .

Det låter ju som en rimlig förklaring! thumbs up
Ursäkta OT (om det nu var det )

Bilder o videos
1, 2   >>
5296 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande