Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
795 besök totalt |
Wilwood på "vardagsbil"
Kan man köra med Wilwood-ok på gatan? måste man då köpa upp sig på ett parti med renoveringssatser? Är det som jag hört att dom inte har damtätningar? ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
funkar som vardags-ok på sommaren, men så fort det blir regn och rusk så får du parkera kärran.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
Vi har otätade Willwood ok på rallycrossbilen jag skruvar på. Rallycross banorna är väl inte alltför trevliga, väldigt mycket salt plus att dom vattnar banorna om det är för torrt. Vi har väl inte varit så flitiga på att rengöra oken men nån gång per säsong blir det rengöring, smörjning samt att man pressar tillbaks kolvarna och ännu har inget ok kärvat, fast bilen har gått fem år i rallycross.
Så jag skulle väl säga att dom funkar på vardagsbilen om man rengör dom då och då, dock skulle jag inte rekomendera dom pga flexen i dom. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
795 besök totalt |