| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Årets GT3or i Carrera Cup
|
5296 besök totalt |
|
Vad skiljer mellan de vita och de andra bilarna med orangea dekaler på bilarna?
Är det olika tävlingsklasser? I så fall Carrera Cup och? Vad kostar själva bilen och vad kostar det att köpa in sig i ett team? _________________ Michael Öberg |
||
|
Hej Michael,
De stripade bilarna(orangea) är Carrera S bilar med aerokit och powerkit som återförsäljarna runt om i Sverige ska få använda som test-ex samt rullande reklam för Cupen. Du kan nog köpa dig in i ett team, dock så tror jag det blir svårt att få en plats i år. _________________ Calle Corradin |
||
|
Re:
Tack för informationen. I år hade jag inte tänkt vara med, skulle jättegärna vilja men det finns varken ekonomi eller tid för det. Men kommande år är inte omöjligt. Det verkar vara så jädra roligt att rejsa i den klassen. _________________ Michael Öberg |
||
|
billigt
har hört en siffra på 15 millar för hyra av bil inkl reservdelar för ett år. alx danielsson var och bromsade in klossar på mantorp eett par dagar i förra veckan i "vår" bil. kolegan var med uppe och kollade lite och menade på att det var betydligt bättre smäll i 997 mot gamla modellen. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
|
Re: billigt
15 millar Det kan väl knappast stämma. En cup bil kostar väl inte ens 2 miljoner att köpa, tror inte man behöver 13 miljoner på reservdelar på ett år, i såna fall skulle det ju vara rena rånet att hyra, tror inte att teamen har en sån budget direkt...
|
||
|
Re:
Jo jag tar för givet att det är BRA mycket dyrare än att köra Carreracup i Sverige
|
||
|
Lite beroende på team & vad man själv har att komma med (i form av egna sponsorer osv), så säg från ett par hundra tusen till 1 miljon (kanske lite mer). Det dyrare är med ett team som är mkt rutinerat (Pro) i racersammanhang och dom "fixar" allt.
_________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||
![]() |
Bilder o videos
Årets GT3or i Carrera Cup
|
5296 besök totalt |