Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Peter Sundfeldt's spårval
3368 besök totalt
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Köpte Motorjournalens DVD ("Mindre rattmuff - Mer körglädje")med div. reportage från några av programmen. Blev glatt överraskad då jag kollade in bonusmaterialet...
-Ett varv runt ringen med en GT2'a! (Samt hela "testet" då Peter toppar den på Autobahn).

Hur som haver, finns det någon här som sett varvet han gör och kan kommentera spårvalet? Mao. är det en bra instruktionsfilm, kör han "rätt"?
Tiden 8:36 (BTG) indikerar väl att han kör bra?

Motorjournalens DVD

/Niklas

BMW M3 E92 -10
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Re: Peter Sundfeldt's spårval

Nicke_1 skrev:

om han hade haft min Golf hade tiden varit bra, men i en GT2... nja...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Nicke_1 skrev:
Hur som haver, finns det någon här som sett varvet han gör och kan kommentera spårvalet? Mao. är det en bra instruktionsfilm, kör han "rätt"?

Jag har inte sett den - tack för tipset! thumbs up

En varvtid säger väll inte allt. Man kan ju köra långsamt men bra samtidigt som man kan köra fort men dåligt om du förstår vad jag menar.

Jag tror nog att Sundfeldt är en OK chaufför och säkert vill han väl vara lite försiktig med en sån dyrgrip som en lånad GT2:a, men tiden du nämner är inte mycket att buga för. Själv kör jag väl 20 sekunder snabbare med vanliga gatdäck och 100 hästar mindre och inte heller det är något speciellt.

Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Nisse Classon skrev:

om han hade haft min Golf hade tiden varit bra, men i en GT2... nja...

OK, själv vågar jag inte pressa mer än att jag hamnar på dryga 11 minuter. Detta efter 18 varv vid första, och hittills enda, besöket i våras...
//Niklas

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nicke_1 skrev:
OK, själv vågar jag inte pressa mer än att jag hamnar på dryga 11 minuter.//Niklas

Smart! thumbs up
Det spelar ingen roll hur "snabb" man är om man sätter den i räcket....

Förmodligen har du redan hittat det, MEN om du inte gjort det så finns det en utmärkt Ringenskola här på Forumet! om man ber snällt så kan säkert magister Peeter hjälpa till om man har frågor.

Mvh / Micke

Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare

BTG skrev:

Förmodligen har du redan hittat det, MEN om du inte gjort det så finns det en utmärkt Ringenskola här på Forumet! om man ber snällt så kan säkert magister Peeter hjälpa till om man har frågor.

Mvh / Micke

Jodå! Den har redan studerats :read2:, jag uppskattar den verkligen, dock är det smidigare att sitta framför TVn och snabbspola och trixa på DVD'n. Ska skriva ut spårvalen och sätta mig framför TV'n i morgon kväll och jämföra Sundfeldt's spårval med Peeter's. Kanske blir det blir bättre flyt i september då besök #2 är inplanerat!

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nicke_1 skrev:
Kanske blir det blir bättre flyt i september då besök #2 är inplanerat!

Aahhhh....skall du ner när många av oss skall ner? (11-15 sept.?)
om så är fallet tror jag att du kan få åka med och se många varv irl.
Du får gärna åka med mig om du vill.
Skulle du istället vilja ha en hare att jaga är det bara att säga till!

Mvh/ Micke
P.S.
Jag kan förstå att det blir lite plottrigt att sitta och se sektioner framför datorn....
Men när vi ändå är inne på Motorjournalen så har de tidigare producerat liknande filmer - på VHS! I slutet av ett av de banden finns ett varv med F. Ekblom som är mycket bra. Kameran är pedagogiskt placerad och han kör i trafik 8.15 BTG med en GT3 med krökta krängningshämmmare!

D.S.

Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Japp, ska försöka ta ledigt till helgen 13-14/9. Får se om man får tag på något rum. Tänkte jag skulle bo i Nurburg (kanske Zur Burg?) denna gång. Hotel An Der Nordschleife i Adenau, där jag bodde senast, var billigt och bra. Dock lite långt till Adenau efter att varje kväll ha diskuterat Bridgestone S-03's förträfflighet och annat väsentligt som bara "måste" dryftas på Fuchsrohre vid en sissådär två på natten...
*Suck*...

Hyggligt! Jag hakar gärna på ett passagerarvarv!

Förresten, vet du om dom där VHS filmerna fortfarande går att få tag på någonstans? Tycker att de mesta som Motorjournalen producerar är sevärt.

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nicke_1 skrev:
Förresten, vet du om dom där VHS filmerna fortfarande går att få tag på någonstans? Tycker att de mesta som Motorjournalen producerar är sevärt.

Du har PM.

Mvh /Micke

Motala
Här sen Dec 2002

Det där varvet spelade dom in när jag var där första helgen i juli 2001.
Thor-Helge var framme och frågade om han fick åka med ett varv, men det vart NEJ.
Minns du det T-H?

Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Tor Helge skrev:

Det heter Sur Burg ikke Zur Burg hehe Forstå den den som kan. Den er litt intern

OK! Just det har hört något om att det är gemytligt och trevligt men att servicen ibland kan lämna övrigt att önska...

BMW M3 E92 -10
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Nicke_1 skrev:

Jodå! Den har redan studerats :read2:, jag uppskattar den verkligen, dock är det smidigare att sitta framför TVn och snabbspola och trixa på DVD'n. Ska skriva ut spårvalen och sätta mig framför TV'n i morgon kväll och jämföra Sundfeldt's spårval med Peeter's. Kanske blir det blir bättre flyt i september då besök #2 är inplanerat!

Den som ber snällt kan alltid få en VHS-kopia av kursvarvet med Polon!
Då kan man också snabbspola för att få lite fartkänsla!!!

Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Men när vi ändå är inne på Motorjournalen så har de tidigare producerat liknande filmer - på VHS! I slutet av ett av de banden finns ett varv med F. Ekblom som är mycket bra. Kameran är pedagogiskt placerad och han kör i trafik 8.15 BTG med en GT3 med krökta krängningshämmmare!

D.S.

Det är väl den här http://koni.no-ip.biz/ringen/nuerburgring_gt3_l.mpg

Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

ok jag vet att dom var på ringen o spela in med en GT2
jag tvivlar dock på att det är den som dom kör hela varvet med i Bonusmaterialet. Anledningen är att Det hörs absolut inget turbo vissel som det gjorde i testat av GT2an. Jag skulle helt klart gissa på att det är en GT3 som han kör o ingen GT2a.

Skulle ju iof inte förvåna mig om jag har fel då det händer lite då o då

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Gustav Uhlander skrev:
ok jag vet att dom var på ringen o spela in med en GT2
jag tvivlar dock på att det är den som dom kör hela varvet med i Bonusmaterialet. Anledningen är att Det hörs absolut inget turbo vissel som det gjorde i testat av GT2an. Jag skulle helt klart gissa på att det är en GT3 som han kör o ingen GT2a.

Skulle ju iof inte förvåna mig om jag har fel då det händer lite då o då

Jag tror du har fel. Idag fick DVD:n med posten och på omslaget står det att det är en GT2:a. Jag har bara hunnit se filmen från Ringen en gång men jag är rätt säker på att det INTE är en GT3:a. Accelarationen och ljudet talar nog för GT2.

Nåväl, angående Sundfeldts körning så tycker jag han kör bra. Att varvtiden inte är mycket att skryta om måste tillskrivas att det är relativt mycket trafik. Dessutom tar han det mycket lugnt i Kesselchen och ner mot Breidscheid. Han har också en passagerare och det är helt klart att han inte är ute efter att slå varvrekord. Linjen tycker jag är helt OK.

Alltså thumbs up

Nürburgring
3368 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande