Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
slettet
<<   1, 2, 3, 4
7993 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Lotus Samuel skrev:
Magnus Thomé skrev:

Så som sagt, var är ni? Kom o kör slalom! Kom till Sviestad den 17'e! Jag vill höra den underbara sången! Jag vill se den fina balansen i 360'n när den går genom esset! För ingen tvekar ju på att det är oerhört kul bilar att köra!

Inget är omöjligt. Vi har en Snabb 360F1 i klubben som inte brukar missa några banträffar. thumbs up

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

JohanR skrev:
Citat:
utnyttjabilenfulltutochsvängaärprioett
Skrev Magnus T i sitt inlägg.

Jag vågar nog påstå att vi på det här forumet hör till den kategorin. Och då ska man väl kunna ondgöra sej lite över andra kategorier?
....

Håller med om att vi åtminstone ska få sucka o himla med ögonen åt de som bara bara bara putsar eller bygger in tung bautastereo eller sätter neonljus under sin fina Ferrari 360 Challenge Stradale, Porsche 911 RS, Lotus Elise, M3 SE eller vad det nu kan vara

Men jag tycker att de får göra det om de blir glada av det! Men jag förbehåller mig rätten att himla med ögonen och tycka de är konstiga

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Men jag tycker att de får göra det om de blir glada av det! Men jag förbehåller mig rätten att himla med ögonen och tycka de är konstiga

Då är vi nog rätt överens thumbs up

JohanR

Slåtte
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Citat:

Då är vi nog rätt överens thumbs up

JohanR

Spiken på huvudet!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Mycket bra formulerat thumbs up

Jag tycker lite som ni andra att äga en (i våra ögon sett) en åtråvärd bil och "fisköra" den är lite som att köpa en jacuzzi (stavning?!?) för att tvätta kläder i. Visst går det bra men det är väl inte den aplikationen saken var konstruerad för och används den som det var tänkt så blir man rikligt belönad med välbehag.

Jag har en kompis som har haft sin mycket fina M3 E30 i 3 sommrar och endast kört den på bana en gång (familjekörning). Detta kan göra mig frustrerad till vansinne eftersom jag hade kört bana så mycket jag orkade med den bilen. Men jag ser inte ner på honom för det, han uppskattar bilen och njuter av den på sitt sätt.

Min flickvän målade upp följande cenario för mig för ett tag sen:
om någon kommer fram till mig med två bilnycklar, den ena till en 996 GT3 och den andra till en 360 Stradale. Vilken hade jag tagit?
Mitt svar blev: om reg.beviset följde med skulle jag tveklöst tagit GT3 nyckeln. Om inte skulle det varit svårt men jag skulle nog tagit 360 nyckeln för att fått provat en Ferrari.

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Kunta skrev:
Ursäkta, kanske lite offtopic, men har folk på detta forum något emot Ferrari? Luktar lite avundsjuka tycker jag. Det är ju faktiskt lite skillnad på att sätta en unik bil i räcket kontra en pressad dussinbil i räcket.

Hade jag fått köra den hade det inte heller gått fort men jag hade nog fått gå till läkaren sen för att få loss flinet ur ansiktet.

Forza Ferrari!

Äger man en sån bil och åker till Ringen, så är man inte riktigt funtad i skallen om man inte kör ut på banan i mitt tycke!!!
Att man sedan inte behöver ta i 101% är en annan femma, men var skall man köra den bilen om inte på ringen?!?

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

[quote="Magnus Thomé"]
Peter Söderlund skrev:
Lite lätt patetisk tråd.

Man kan konstatera att de flesta av er vet absolut ingenting om vare sig Ferraribilar eller Ferrariägare.

om ni bara visste...

2.
Jag är som en skiva som hakat upp sig: Var är Ferrarisarna? På ban- och slalomträffar träffar jag MASSA olika bilmärken. BMW, VW, Volvo, Saab, Opel, Alfa, Lancia, Subaru, Mitsubishi, Nissan, Honda, Corvetter, massa Porschar, Ginetta, MG, Hundkojor, Sevenkopior, Marcos, Healeys osv osv osv.

Du glömde Audi

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

[quote="Stacken"]
Magnus Thomé skrev:
Peter Söderlund skrev:
Lite lätt patetisk tråd.

Man kan konstatera att de flesta av er vet absolut ingenting om vare sig Ferraribilar eller Ferrariägare.

om ni bara visste...

2.
Jag är som en skiva som hakat upp sig: Var är Ferrarisarna? På ban- och slalomträffar träffar jag MASSA olika bilmärken. BMW, VW, Volvo, Saab, Opel, Alfa, Lancia, Subaru, Mitsubishi, Nissan, Honda, Corvetter, massa Porschar, Ginetta, MG, Hundkojor, Sevenkopior, Marcos, Healeys osv osv osv.

Du glömde Audi

På ferrariträffarna kanske? Var ju nån träff i våras där det kördes så hårt så att en del bil(ar) fick smaka på räcket...
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

För att inte hamna i facket för dom som inte använder bilen till vad den är avsedd för, så kanske jag är en som behöver förklara mig lite. Särskillt som Magnus har puschat en del på mig att komma ut och köra slalom. En sak är dock säker, om nån bil körs livet ur så är det min.

När jag var medlem i Panteraklubben så ville man att jag t,ex skulle köra "Sveriges snabbaste sportbil" eller köra ifrån andra märken, t,ex Ferrari, som är på tapeten i den här tråden. I street gänget anser man att jag borde köra illegala gatrace, eller i vart fall åka ut å köra kvartsmilen på Tullinge.
Det fanns en giftig folka på 70;talet. Den fick aldrig min skalp för jag vägrade åka ner till Norrtull och göra upp i mörkret. Mitt förslag var att vi skulle åka till Mantorp och köra mot korrekt tidtagning om vi ville veta viken bil som var snabbast. En i taget och ett antal gånger, så vi eliminerade alla störningar och felkällor. Förslaget ansågs alltför akademiskt......
Men det låg i liv med vad jag tyckte.

Så, det jag gör utgår ifrån vad vad jag själv uppfattar som intressant. Ska vi kalla det orsak och verkan.

Jag är mycket intresserad av hur fort jag skulle kunna köra T,ex supersage. Men inte bara åka ner å köra rätt upp och ner. Vi har ju sett ett antal olika bilar köra banan med Gullabo som utjämnande förare. Så det finns en ganska bra bild av vad tiderna representerar.

Hur fort min bil går, som den går och står just nu, intresserar mig inte särskillt mycket. Skulle inställningarna ligga något så när väl så går det skapligt fort, och är dom off så kommer det att gå saktare. Men ett är säkert, att inställningen skulle vara som klippt och skuren är en på xxxxx. Mao, hur fort bilen går på den banan i nuvarande skick spelar ingen roll. Det är bara en mer eller mindre passande inställning att utgå ifrån. Frågan är, hur fort kan jag få den att gå om jag får hålla på?

För tillfället behöver jag få i min nya koppling. Sedan behövs mindre diameter framhjul. Jag skulle även önska några grader mjukare gummi över lag. Bak bromsarna behöver mer kolvarea eller mindre huvudcylinder. Samt andra bakfjädrar så jag kan använda mina HAL dämpare bak också. Sedan, en vecka för mig själv på banan att laborera med bilen och körning. Jag blir triggad bara jag tänker på det......

Göran Malmberg.

Vallentuna
Här sen Mar 2003

Kul att ett sådant simpelt ämne kan riva upp så mkt känslor.

Jag kan nog påstå att en Ferrari inte är sämre än en Porsche någon dag på året som banbil. Det som skiljer sig är att porsche tillverkar 10ggr fler bilar om året och den billigaste porschen går ledigt att få för en 10kkr ( 924) medans Ferrarin inte ramlar under 150kkr. Sedan får man ju inte glömma at det kanske bara är max 10% av ägarna till dessa märken som tar ut sina bilar på bana och kanske bara hälften som använder sina bilar på bana) om ens det??). Just pga detta så finns det ju inte så många bilar kvar som kanske någon gång som verkligen ser bana överhuvudtaget. ;-(
Det är likadant i Lotusklubben som jag är med i med mina bilar. I Sverige finns ca 700 Lotusar och hur många ser ni på bana, speciellt Espriter( Mr Chapman måste skruva sig i sin grav i vetskap om detta)..., en och annan Elise dyker upp med mkt mer är det ju inte. Har själv bara sett min vilket är tråkigt. De flesta ägare som har råd med dessa typer av bilar köper den mest som en present till sig själva för många trogna år eller bara vill åt drömmen om just en Ferrari. Fast man kan ju vända på fråga och funder över hur många t.ex Mercedes som rullar på bana t.ex osv osv .... Jaguar kanske??, dom van nju ETCC 1983 med sin V12 XJS brum'och vrål

slettet
<<   1, 2, 3, 4
7993 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande