Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1930 besök totalt |
Ställa camber?
Hejsan! Jag har idag en Toyota Mr2 -00. Helt orginal förutom lite sportigare däck. Ska göra en fyrhjulsinställning i veckan, löner de sig att ställa lite camber så man får ännu bättre väghållning än vad bilen redan har? Eller måste man köpa fjädrar och riktiga prylar för att de ska märkas någon jätte skillnad? Tips mottages tacksamt! MVH Erik Börnstedt _________________ Erik Börnstedt |
||||||
Re:
Det går att ställa camber på alla (moderna) bilar, däremot är det inte alltid så lätt att göra ändringar som med ställbara topplagringar. Då får man skruva på länkarmarna/infästningarna istället. _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
Re:
Eftersom man själv är novis på såna här saker ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Borra nya fästhål, fila fästhål ovala och installera excentriska bussningar är inget som varje gummigubbe gör. Det mest "standard" jag kan tänka mig är några finurliga fästbultar mellan fjäderben och spindel som jag sett finns till, jag tror det var, VW Golf m fl. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re:
Det var något sånt jag misstänkte! ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1930 besök totalt |