| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Servicevänliga dörrar
|
1331 besök totalt |
|
om du menar godkänd för gatbruk så finns det inget som hindrar att dörrarna är lätta att ta bort. Givetvis bör man låsa gångjärnspinnen med en sprint eller liknande och givetvis ska det ju inte glappa så mycket att dörren inte går att stänga, men det är ju inga större problem att lösa.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
Nu ser jag inte på bilden hur det ser ut men, jag tror väl att bl.a Saab har "smarta" gångjärn som gör det lätt att häkta av dörrarna.
|
|
orginal gångjärn på E30 iallafall M3an är bara att lyfta av om man tar bort en liten skruv på
det översta gångjärnet problemet blir om man har orginal dörrstopp kvar (men den väger ju ) _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
|
om man kör utan låsskruven med BMW gångjärnen får du den funktionen men får man en smäll i dörren så brukar den flyga av.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Har BMW-gångjärn men modellen äldre 70-tal. Å de är inte så enkla som de nyare modellen.. >
Så det får bli att bygga om... Får jag en smäll i dörren så går den förmodligen sönder då den är i glasfiber..
_________________ Jonas Götesson |
![]() |
Skruva banåkabil
Servicevänliga dörrar
|
1331 besök totalt |