| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Castrol SRF i Malmötrakten
|
2918 besök totalt |
|
Var hittar man Castrol SRF i Skåne? Jag behöver en liter senast onsdag den 18/5. Hör av er om ni har något att sälja, eller vet var jag kan hitta det i butik.
Nås enklast via PM, eller på telefon kvällstid: 040-911952. _________________ -- |
||
|
Per på Pean Sweden har nog hemma, jag köpte av honom för en månad sedan. www.peansweden.se
MVH Daniel _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||
|
Tack för alla svar!
Johan Dahl - Tack för erbjudandet - men jag börjar med Autoexperten i Lund, då det verkar vara allra enklast att lösa i tid. Har upptäckt en dålig bromsslang fram, och tänkte passa på att byta samtliga slangar på onsdag/torsdag, då bilen ändå ska upp på lyft för att få sina nyrenoverade framdämpare på plats. om allt klaffar så har jag till och med nästan en halv reservdag innan vi åker upp för rejs på Mantorp.... Ja.. Därför lite stressigt...
_________________ -- |
||
|
Re: K: Castrol SRF i Malmötrakten
jan o lisa i klågerup brukat ha hemma.040-44 04 37 Annasr kan man ju lika gänra köra med ATL Blue som Autoexperten i Mlalmö (jägersro innanför ringvägen) brukar ha hemma. Inga problem att blanda med SRF och dessutom billigare. _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||
|
Motul RBF 600 finns att köpa hos http://www.kgtrimning.com/ i S. Sandby om det skulle knipa
.
Lycka till
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - MSCC | @eddivarvstopp => Instagram - TikTok - Worldpress |
||
|
SRF verkar vara svår att få tag på numera... Har köpt två liter av Johan här i tråden för framtida bruk och min mek har fixat fram ytterligare en flaska för det mer akuta behovet.
För övriga som letar så hade Jan o Lisa inget hemma, och var inte så säkra på att dom kunde få hem något heller. Det närmaste jag kom annars, var Lindebjerg Car Parts i Köpenhamn http://www.racingcentret.dk/ som kan få fram det på 3-5 dagar. Pris 490 DKK/liter. (Motul, ATL Blue etc. är också bra grejor, men just nu är det Castrol SRF och dess egenskaper som jag ska ha. Visst är det en grym prisskillnad, men i den här hobbyn så blir det knappast dom här hundralapparna som kommer att driva mig över ruinens brant )
_________________ -- |
||
|
Det var inte riktigt så jag tänkte.... Jag kör med ATL Blue och bytar dubbelt så ofta. Största anlednigen till aytt en bromsvätska förlorar egenskaper är absorption av fukt. Detta innebär att för det mesta så ger en ny burk av ett billigare märke bättre egenskaper (kokpunkt) än en bättre vätska som legat i systemet ett tag. Framförallt så är racevätskorna extra känsliga och tar upp fukt snabbare. Dessutom är det nästan alltid overkill med SRF jämfört med ATL Blue, vi har ju kört det på tunga bilar (1400kg+) med Porsche originalbromsar utan problem i 30 graders värme och 1 timmars körpass.... Så länge som man bara har bra med kylluft till bromsarna... Tänk på att även vätska som finns i oöppnad burk åldras om än sakta, så att bunkra vätska för framtiden är nog inte så bra.... _________________ Christian Merheim
||
|
Visst - det är sant - men ny SRF är ny SRF och den är oslagbar då. Åldrandet på oöppnad flaska borde vara mycket marginellt, i alla fall under ett år eller så. Det vandrar inte så mycket syre in och ut genom plasten (fast en metallburk vore att föredra). _________________ -- |
||
|
Lite kul det här, egentligen:
Jag har en Porsche.. ..men inte en 911, utan en 944 ..och det är inte ens en turbo, utan en vanlig tråkig S2:a ..och det är inte ens en coupe, utan en vinglig cab Fullt av snedprioriteringar alltså - men jag ska banne mig ha bromsvätska värdigt en F1-bil..
_________________ -- |
||
|
Re:
_________________ Christian Merheim
||
|
Re:
Jag tycker faktiskt att du skall stanna och köpa glass under tävlingen, så vi andra har en chans att hänga på !
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
![]() |
SÄLJES
|
2918 besök totalt |