| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Är en m50b25-motor något att ha?
|
12 besök senaste veckan (1636 totalt) |
|
Hej En fundering från en bilnovis. Har hittat en BMW 325 m -88 med en m50b25-motor. Jag bara undrar om den är något att ha? Har jag förstått rätt att den motorn sitter i en E36:a med 192 hk eller är jag helt fel ute? Tacksam för svar!
Rickard _________________ ____________________________ Rickard Erlingsson Audi A4 Avant -04 (Bruksbil) |
||
|
Det är väl i grunden en enormt mycket bättre och trevligare motor än den som sitter där från början (M20B25). Trevligare gång, bättre tillförlitlighet , mer drag på alla varvtal, m.m. M20 är nog en bra motor, men M50 är en fantastisk motor.
Har inte själv trimmat M50 eller M20, men har haft dem båda ett par gånger, och upplevelseskillnaden är betydligt mycket större än åldersskillnaden. Detta gäller ju dock rent generellt. Det är ju gamla grejer vi pratar om och jag vet ju dessvärre inget om skicket på dem. Dock är det ovanstående min uppfattning i frågan om man pratar om lika skick. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
|
Undra hur lång tid det dröjer innan du får på tafsen för att du ställer märkesrelaterade frågor och stramt blir hänvisad till bling och fälgsajten, med SM i fet vinge och den nya grenen 100 meter Angel-eyes, för ovanstående avsett bilmärke.
Eller så är det så att en del får en liten gräddfil och får göra som man vill, medan andra inte. Jag bygger själv på en sådan maskin till min E30. Eller bygga är väl att ta i, jag fräschar upp motorn och blästrar av alla aludelar så att den blir proper. Skall iofs montera ett lätt modifierat M20 svänghjul och en M20 startmotor. Ja lite roligare blir den väl. Har haft en hel del M50, M52 och M54 motorer i min ägo och dom är som sagt fantastiska. Jag har en liten trevlig hemsida till dig om du vill ta del av hur montaget skall gå till.
Lycka till med de märkesrelaterade funderingarna.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
Det dröjde så här länge, Franzen! Vart vill du komma med dina kommentarer egentligen? Ger de rejsa någonting? Blir forumet bättre?
Denna frågan är ju en ren märkesfråga och sådana avhandlar vi inte här, utan de tas på respektive märkesforum. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Re:
Ursäkta att jag inte skötte mig. Ska ta saker på rätt ställe nästa gång...
_________________ ____________________________ Rickard Erlingsson Audi A4 Avant -04 (Bruksbil) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
12 besök senaste veckan (1636 totalt) |