| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bra ET på fälgar till E30?
|
967 besök totalt |
|
Jag har köpt mej en E30 touring och tänkte köpa 16-17" fälgar men är lite osäker på vilket ET man bör ha på fälgarna ska tillägas att bilen är sänkt!
dom flesta snygga fälgar man hittar har ett ET på 35-40, men tycket detta låter mycket.(rädd för att dom ska ta i fjäderben, mm) jag har tidigare haft E30 bilar med MIM fälgar (15") och på dessa är där ett ET på 12 eller 13. gärna tips och råd, även tips på billiga fälgar
_________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
|
du hittar nog svaret i stylingsektionen på www.autopower.se ...
Det här forumet är för det första tänkt att vara märkesoberoende och svaren du får på din fråga är att 14" får plats över bromsarna, allt större är smäck!
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Re:
bra svar på min fråga _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
|
Folxam gav dig det bästa svaret vill jag mena.
om inte så får du till att börja med presentera din bil i en tråd på banåkabilsdelen här på forumet. Berätta lite kort om projektet och vad du tänkte köra för banmöten eller konbanor med bilen.
Din fråga kan du sedan ställa i den tråden istället för här, Skruva banåkabil, som vi försöker hålla märkesoberoende. En sökning på Autopower ger dig för övrgit garanterat svaret på din fråga _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
967 besök totalt |