| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Gummipackning (Bromsvätska) läcker....
|
4 besök senaste veckan (1525 totalt) |
|
Re:
Me to, om den fanns.
Måste köpa hela mojängen och det är jag inte så sugen på... _________________ Anders Herbner |
||||
|
Re:
Hur ser packningen ut och vilken tjocklek skall den ha? Tänkte kolla om vi har nåt på jobbet som du kanske kan skära till. _________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||||
|
Kan du ta lite foton av åbäket så man ser lite mer exakt vad vi pratar om?
Handlar det om en V-manschett eller en o-ring? Det finns ju en uppsjö av olika packningar och tätningar i alla dess former. Man måste ju inte alltid köpa av biltillverkaren himself. Det är ju skitbra marknadsläge för tillverkaren om man är piskad att alltid köpa alla delar av dom, klart som spad att han säger att du måste köpa en helt ny manick. Varför inte en helt ny bil? =)
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Re:
Det är inloppet till kopplingens-huvudcylinder från bromsvätskebehållaren där det inte finns något tryck. Tyckte inte det spelade någon roll att förklara "denna punkten".
Verkar som det går att få tag på en ny packning men med lite oflyt kommer det ta ett tag och med lite flyt har jag en innan veckan är slut.. _________________ Anders Herbner |
||||
|
Re:
Bilreservdelshuset (BBS) har en massa broms/kopplingsdelar på hyllan ('själv köpte jag EPDM-duk av dem). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Gummipackning (Bromsvätska) läcker....
|
4 besök senaste veckan (1525 totalt) |