| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:Porsche 944 -83 Roadsport C
|
2514 besök totalt |
|
En potent bil i klass C eller bus på gatan..... Gick rakt igenom senaste besiktning i detta utförande 2005 Motor Info: original motor på 163hk 1080kg K&N Filter i originalboxen Bytat fuelrail pga läckage från gamla+nya packningar till spridarna Extern oljekylare Bytt ventilkåpspackning+stift,filter o olja. Endast körd på Valvoline 20W50 olja Kamrem bytt men vet ej när, ser dock frisk ut original avgas till mellandämpare sen resten 2.5tum o liten dämpare med 3tum utblås Chassi: Coiloverkitt på originalben med Bilstein dämpare och H&R fjädrar 80N/mm fram nytt, bak Bilstein dämpare med H&R 50N/mm fjäder, nytt samt Torsionstaven kvar Fjäderbensstag fram Vissa nya bultar i bakvagnen Kaross: Nya Nummerskyltar T-handtag till 6-polig säkerhetsbrytare vid vindrutan Nya låsmekanismer till bakrutan o pinnbultar Lite rost Bromsar: Sebroskivor med PFC 90 belägg fram Sebroskivor med originalbelägg bak ordentliga kylslangar Motul RBF 600 bromsvätska Stålomspunna slangar fram Fälgar: Cookie Cutter 15" med R881 Vikt: Vikt ca 1080 med 10L bensin Inredningen: Ställbar shortshift med alcantara damask+Sparco knopp omvända mätare med varvräknare i mitten VDo olje o vattentemp som extra Helt rensad inredning,målad i svart hammarlack Fullbur från GT Motorsport Förarstol Sparco Ultra+4punkts bälte Passagerar stol Sparco Light+4 punktsbälte Brandsläckare 2kg helt i stålkorg All övrig el o kablage utdragen Påkostad o potent bil... Med halvkass inställd framvagn och olika camber på bakhjulen samt ej cornerweightad och original fjädrar(mjuka) fram kördes 1.14.0 på Ring Knutstorp bådar för en lättkörd o snabb bil som med rätta inställningar kan vara mycket potent. Endast seriösa spekulanter som förstår vad detta handlar om tack!!!! Har säkert glömt en del, så slå en signal om det är nått ni undrar över. Skambud o annat trams ignoreras direkt, ej behov utav pengar. Pris:55000kr Mvh Pelle
_________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
|
Re: 944:an
Givetvis har jag massor med bilder på bilen....... Här e länken på Rejsa.... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Priset ska vi nog kunna ordna=).. _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
|
Nu kommer det även en bättre beg vindruta på plats med en gröntonad överkant... kom o köp, priset är fortfarande diskuterbart...... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
|
Såld.. _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
|
Re:
Fan vad den såg bra ut när den kom körandes, riktigt låg o fin....
Grattis till ett bra köp, för en vettig peng. Vi hörs av ang ratten.... Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
|
Re:
Jo den ser riktigt bra ut faktiskt Ang. ratten, jo ska inhandla någon lämpligare så fort som möjligt. Med turboratten så vill det gärna tuta till när man svänger max
_________________ Ronnie Forsberg Porsche 911T 1972 |
||||||
|
Re:
Hahaha det är special, det kom på den årsmodellen....... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
2514 besök totalt |