|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

19 Apr 2007 21:37
Sök på ordet Drifting & du får upp ca 450 träffa totalt - är det mkt tycker du ?
K
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005

19 Apr 2007 21:43
Drifting e ju helball! Lätt något ja skulle kunna tänka mig satsa på när man får lite kosing o lägga på roliga saker..
Tycker verkligen drifting passar in på rejsa då drifting verkligen handlar om bilkontroll.. Kul o läsa om fler o fler driftingprojekt också!
_________________ Emil Jönsson
|
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

19 Apr 2007 21:45
Re:
Lennart Hall skrev: | I mina ögon är Drifting helrätt på rejsa, till och med mer än diskussioner om optimala hjulvinklar. Drifting handlar också om att det är kul när det svänger. Det handlar om precision bakom ratten precis som racing och trots att man kör med bakänden i ett annat spår än framhjulen så krävs det att man har en vettig inställning av bilen för att göra det.
Hinner man läsa alla trådar på forumet kanske man borde fundera på att skaffa ett jobb. Hoppa över det som inte är intressant, men rapportera gärna till moderatorerna om folk skriver trådar som inte handlar om att det är kul att köra. |
Eftersom jag inte kunde skrivit det bättre själv så citerar jag. Glarklar beskrivning och snygg slutklämm.
_________________ Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

19 Apr 2007 22:16
Re: Rejsa.nu och Drifting - Vad tycker ni om det ?
Jörgen (Jet) skrev: | Göte RS6 Sjögren skrev: | pallbocks SM, |
Hmmm, där tar jag dessvärre pallplats.
Drifiting verkar skoj och det vore kul att göra det "på riktigt". Att ta sig runt en bana
med, mer eller mindre, konstant ställ är otroligt underhållande (och nyttigt för mig som förare).
Kontrollerade ställ i hög fart hör till det roligaste man kan göra med kläderna på.  |
Jag tar en given pallplats i analys(tid, spår o s v) av mitt eget hobbyåkande på bana. Givet för många helt obegripligt samt för andra mer begripligt.
Peter Ternstöm kör drift(bilkontrolls event i sthlm, vattenbesprutad och torr bana) event här på stan.
Vi har provat ut banan ett par vändor tidigare vår, säker och fin! Han körde sitt första event för en vecka sedan. Självklart var jag med som inspirerande, entusiasmerande hobbydrift vägledare
En del rejsa killar var oxå där och testade på. Några av dom fick man knappt av banan, just i det läget de själva började behärska långa kontrollerade drifts(från att tidigare inte ha gjort det), ja då ville de liksom aldrig åka hem . Så jag och Peter låg utmattade på marken och solade oss under tiden de tappra driftade vidare Extra kul är när Porsche killarna kommer och initialt nämner att det inte går med motorn bak, särskilt kul när de vid dagens slut kör långa kontrollerade drifts. Drift ser bara svårt ut, det är inte svårt. Generellt behöver folk bara få prova ett par vändor och spinna runt bilen okontrollerat, för att sedan börja behärska driften.
Jag fick upp min bil i max 60 graders drift, har inte kollat av minneskort på driftboxen än så jag vet inte hastighet men kör på 3an så bör väl ligga på ca 60-80km kanske.
Vi kör igen den 22 April, PMa Peter Ternström eller mig om du vill kolla eller prova, ligger just utanför stan.
_________________ Mvh/Göte Sjögren
|
L0FA
Här sen Feb 2004

20 Apr 2007 10:28
Re:
Anders Jeppsson skrev: |
Konbana, rally, banracing, banåka osv har ju en sak gemensam; Man kämpar hela tiden för att bli snabbare. Även om vissa personer som åker på bandagar försöker påstå att de bara är där för att ha kul, så nog f-n försöker de bli snabbare från gång till gång. Drifting är en bedömningssport, vilket gör att den skiljer sig rätt mycket från övrig form av motorsport.
|
Stämmer detta verkligen, vill man vinna måste man ju även vara snabb, de långsamma vinner väl inga drift events?? man försöker väl köra så snabbt som går även i drifting + att vinkeln måste vara aggressiv.
Tror även att iaf några som driftar har snabbare varvtider än många andra som kör enbart för att sätta snabba varv.
Jämför med historisk racing tex, en del snabba europeeiska bilar, en del sladdande jänk, en del aströtta saabar som enbart går fort i svängarna.. men de har en sak gemensamt, de är roliga att se på oavsett karaktär
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

20 Apr 2007 20:31
Re:
lofa skrev: | Anders Jeppsson skrev: |
Konbana, rally, banracing, banåka osv har ju en sak gemensam; Man kämpar hela tiden för att bli snabbare. Även om vissa personer som åker på bandagar försöker påstå att de bara är där för att ha kul, så nog f-n försöker de bli snabbare från gång till gång. Drifting är en bedömningssport, vilket gör att den skiljer sig rätt mycket från övrig form av motorsport.
|
Stämmer detta verkligen, vill man vinna måste man ju även vara snabb, de långsamma vinner väl inga drift events?? man försöker väl köra så snabbt som går även i drifting + att vinkeln måste vara aggressiv.
Tror även att iaf några som driftar har snabbare varvtider än många andra som kör enbart för att sätta snabba varv.
Jämför med historisk racing tex, en del snabba europeeiska bilar, en del sladdande jänk, en del aströtta saabar som enbart går fort i svängarna.. men de har en sak gemensamt, de är roliga att se på oavsett karaktär |
Som du säger, visst måste man ha hög fart oxå för att scora högt i drift. Enligt min driftbox så funkar det enligt följande...t e x kan man köra 1-6 sectors(partier) i följd som man ställer in med boxen. Man sätter start och mål med visuella linjer(GPS) sedan är det bara att drifta. Typ parisen Mantorp, start där du själv bestämmer med den visuella linjen, likaså slutet där du själv bestämmer, sedan kan man sätt upp till 5 sektorer till i direkt följd. Allt poängbedöms av boxen 1-10 poäng. Man får direkt feedback i displayen på boxen, verklig fart under drift(peak), vinkel(peak) samt score och G(peak). Kopiera dina sektorer till kompisarna och alla kan jämföra sig mot varandra.(detsamma gäller bankörning, tid, sido G, broms G, spårval o s v)
om man kör med 60 graders vinkel på bilen med en hastighet av 90km beräknas det fram en scor i display. Om man sedan kör samma vinkel med 120km, ja då får man en högre score. Allt under 5 grader och under 25km(verklig fart) räknas inte som drift. I övrigt kan boxen ge utslag på ca 10 graders drift trots att man inte driftat, detta kommer av att om man tar en tajt sväng utan drifts behöver bakhjulen glida minimalt för att ta sig runt böjen. Så allt över 10 grader kan anses som drift men samtidigt måste farten övestiga verkliga 25km.
Kanske kan Kristian H berätta mer.
Min driftbox är ju till för analys av bankörning, men det är ju alltid lika kul att ha en förinställd sektor(eller flera) i de lokala rondellerna och scora högt på väg till jobbet (ehhm lite skämtsamt)
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Moderator
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

20 Apr 2007 20:52
Re:
Göte RS6 Sjögren skrev: |
Lååååångt & utförligt Göte-inlägg........ |
Jag tyckte du förklarade det bra Göte
EVO'n S Å L D !
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

20 Apr 2007 21:17
Re:
 | =
EVO'n S Å L D !
|
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

20 Apr 2007 22:23
Re:
Göte RS6 Sjögren skrev: | lofa skrev: | Anders Jeppsson skrev: |
|
Jämför med historisk racing tex, en del snabba europeeiska bilar, en del sladdande jänk, en del aströtta saabar som enbart går fort i svängarna.. men de har en sak gemensamt, de är roliga att se på oavsett karaktär |
Som du säger, visst måste man ha hög fart oxå för att scora högt i drift. Enligt min driftbox så funkar det enligt följande...t e x kan man köra 1-6 sectors(partier) i följd som man ställer in med boxen. Man sätter start och mål med visuella linjer(GPS) sedan är det bara att drifta. Typ parisen Mantorp, start där du själv bestämmer med den visuella linjen, likaså slutet där du själv bestämmer, sedan kan man sätt upp till 5 sektorer till i direkt följd. Allt poängbedöms av boxen 1-10 poäng. Man får direkt feedback i displayen på boxen, verklig fart under drift(peak), vinkel(peak) samt score och G(peak). Kopiera dina sektorer till kompisarna och alla kan jämföra sig mot varandra.(detsamma gäller bankörning, tid, sido G, broms G, spårval o s v)
om man kör med 60 graders vinkel på bilen med en hastighet av 90km beräknas det fram en scor i display. Om man sedan kör samma vinkel med 120km, ja då får man en högre score. Allt under 5 grader och under 25km(verklig fart) räknas inte som drift. I övrigt kan boxen ge utslag på ca 10 graders drift trots att man inte driftat, detta kommer av att om man tar en tajt sväng utan drifts behöver bakhjulen glida minimalt för att ta sig runt böjen. Så allt över 10 grader kan anses som drift men samtidigt måste farten övestiga verkliga 25km.
Min driftbox är ju till för analys av bankörning, men det är ju alltid lika kul att ha en förinställd sektor(eller flera) i de lokala rondellerna och scora högt på väg till jobbet (ehhm lite skämtsamt) | Jag måste bara fråga...
Har du köpt din driftbox för inknegade pengar och blivit så här extatisk efteråt?
Eller kan det vara fråga om någonting annat, dvs att du är såpass extatisk av någon som helst annan anledning?
|
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

21 Apr 2007 04:25
Re:
Pär Hansson skrev: | [quote="GöHar du köpt din driftbox för inknegade pengar och blivit så här extatisk efteråt?
Eller kan det vara fråga om någonting annat, dvs att du är såpass extatisk av någon som helst annan anledning? |
Förstår frågan, gillar frågan och KAN svaret... Hade problem med bestyckning på hojmotorn (rotax 250 samma som superkart) och det gick inte att läsa av darrande analoga mätare över varvet. Och varvräknaren var hackig. Köpte logger/instrument (AIM)
Bestyckningen är en biprocukt, allt annat är ren vinst. ALLTID perfekt bestyckad, och man ser vad ändringar i spår och utväxlingar påverkar fart och varvtid.
Efter en del användande förstår jag inte hur någon som åker 2takts kart eller hoj ens tror de klarar sig utan, och jag ser hur mycket jag skulle kunna vinna bara på banträffar. Och om man tävlar...
Numer säljer jag AIM loggers och kunskapen
HUR kan man ens försöka utan vettiga hjälpmeddel idag?
_________________ Roland Johansson
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

21 Apr 2007 22:28
Re:
Pär Hansson skrev: | Göte RS6 Sjögren skrev: | lofa skrev: | Anders Jeppsson skrev: |
|
Min driftbox är ju till för analys av bankörning, men det är ju alltid lika kul att ha en förinställd sektor(eller flera) i de lokala rondellerna och scora högt på väg till jobbet (ehhm lite skämtsamt) | Jag måste bara fråga...
Har du köpt din driftbox för inknegade pengar och blivit så här extatisk efteråt?
Eller kan det vara fråga om någonting annat, dvs att du är såpass extatisk av någon som helst annan anledning? |
Hoppas du ursäktar, men varför inte tala ur skägget gällande din fråga.
Jag kan ta om du är mer rak och direkt i din frågeställning.
Nyfiken i en strut? Klart du kan få ett svar på din fråga. Du kan sitta helt lungt i soffan, jag tjänar inget på att prata diftbox. Kör en del egna event(bankörning) och ordnar där igenom en del rabbater till mina besökare. Hoppas det känns bättre för dig nu med denna vetskap.
Tänk om jag fått min box gratis och är extatisk p g a det, eller tänk om jag köpt den själv,(känns det bättre för dig om jag säger att jag sparat i ett år för att ha råd att köpa den, liksom knegat ihop till den.. ja tänk att du kan intressera dig så för det Faktum är att jag köpt min själv.
Förhoppningsvis kommer många potentiella köpare av boxen tjäna om än lite, men dock något på det jag förmedlar om boxen, hur den funkar, vad man kan göra o s v. Har fått en del frågor där folk undrat, de har helt klart blivit intresserade, vem kan låta bli om man har ett bilintresse. Jag menar vilken nytta har banåkare av att sitta och känna sig(gissa) till vad som var ett bra varv eller inte. Klart för de få som kör bana och inte alls är intresserade av sin framfart där, ja de kan ju sitta utan box och gissa sig fram till hur just perfekt de körde ett varv eller två. För de som bara kör för vad den egna känslan ger just dom, ja de kan ju sitta och känna sig fram om det är bättre att köra svängen på tvåan eller trean.
Men för många andra som vill ha lite mer än vad de själva gissar sig till gällande varvet(eller driften, o s v )torde boxen vara både kul nyttig samt givande i många lägen. Så var det för mig, så bara kul om andra oxå upptäcker det fina med den, gissningsleken är liksom över nu. På ett enkelt och billigt sätt kan man nu få riktig feedback, även vi hobbyförare(samt race förare)Visst vill jag entuiasmera andra, då jag själv tycker den är så kul, vilket jag tycker, detta är min betalning, min lön för mödan, att entuiasmera andra.
Min vilja att entuiasmera andra är inte unikt för just boxen, nä det gäller mycket annat oxå. Bilkontroll, tycker allt för få har det som kör på banan, vill entuiasmera till mer bilkontroll, gör det oxå, alla har nytta av det, inte bara driftare. Eller ett annant ex, är just nu en plåga för mina vänner gällade att de måste köpa HDD video, då jag just köpt en och upplevt enkelheten i att slippa spela in film på DV band Inte heller får jag nåt av Sony för det jobbet .
Visst gillar jag driftboxen hårt, vågar påstå att jag blivit en bättre förare då jag kört med den ett tag nu. Rekomenderar den till alla jag kommer i kontakt med, den ökar medvetandet om den egna körningen på ett enkelt sätt, vilket alla som kör en bil har nytta av på ett eller annat sätt. Man kan t o m om man har en driftbox slippa att köra för långsamt(eller för fort), man kan ju exakt hålla hastigheten på vägarna. Ligger jag i 50km med min bil enligt bilens hastighetsmätare, ja då kör jag faktiskt inte mer än ca 45 verkliga km.
Den varnar för fartkamror oxå(om man vill) Du kan mäta effekten i bilen oxå, få se har jag missat nåt?
Skaffar du dig en själv kanske du oxå fort skulle uppskatta den och prata dig varm om den till trots att du inte får nåt för det. Om inte får du mer än gärna prova min vid något tillfälle för att se vad du tycker, den är faktiskt kul.
Hoppas mitt svar gav dig något.
Din fråga gav mig nåt, det är kanske dax att ta betalt på nåt sätt framöver
|
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

21 Apr 2007 23:18
Re:
Visst gillar jag driftboxen hårt, vågar påstå att jag blivit en bättre förare då jag kört med den ett tag nu. Rekomenderar den till alla jag kommer i kontakt med, den ökar medvetandet om den egna körningen på ett enkelt sätt, vilket alla som kör en bil har nytta av på ett eller annat sätt. Man kan t o m om man har en driftbox slippa att köra för långsamt(eller för fort), man kan ju exakt hålla hastigheten på vägarna. Ligger jag i 50km med min bil enligt bilens hastighetsmätare, ja då kör jag faktiskt inte mer än ca 45 verkliga km.
Den varnar för fartkamror oxå(om man vill) Du kan mäta effekten i bilen oxå, få se har jag missat nåt?
Skaffar du dig en själv kanske du oxå fort skulle uppskatta den och prata dig varm om den till trots att du inte får nåt för det. Om inte får du mer än gärna prova min vid något tillfälle för att se vad du tycker, den är faktiskt kul.
Din fråga gav mig nåt, det är kanske dax att ta betalt på nåt sätt framöver  |
Kortade av quoten något hoppas ingen misstycker
Jag förstår inte heller hur man kan ifrågasätta användningen av en driftbox? Jag äger ingen själv, har aldrig provat en, men vill VÄLDIGT gärna ha en Att den är bra, råder det väl inga som helst tvivel om, det handlar väl bara om man är villig att betala de tusenlappar den kostar, för min egen del står en driftbox högt upp på listan Kör man mycket på bana är väl dessutom kostnaden inte så himla stor i förhållande till mycket av de andra kostnaderna.
Att man bli väldigt positiv inställd till en produkt man gillar som Gaute i detta fall är väl inte så konstigt? Jag är själv precis likadan, hittar jag något jag gillar som fler kan ha glädje av vill man ju gärna dela med sig av sin upptäckt om man är en vänlig själ dvs
|
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

21 Apr 2007 23:28
Re:
Anders Jeppsson skrev: |
|
Men just banracing skiljer sig från konbana, rally och "banåka" lite, eftersom det handlar inte bara om att vara snabbare än sist, eller snabbare än en medtävlande, utan också att vara före, hålla sig före eller ta sig förbi.
ofta tar man ju ett långsammare spår för att vinna fördelar gentemot en konkurrent, t.ex. när man bromsar sig förbi på insidan före en kurva.
En tillräckligt brett gående bil kan antagligen täcka upp både in och utsidan i en kurva, och då borde en väl genomförd driftingteknik kunna vara användbar där. Ofrivillig sån lär ha använts av en Cheva Monza tidigt i SLC-serien, och att hitta runt och förbi en Volvo240 i regn på Sviestad är inte lätt..
_________________ Arne Lindgren
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

21 Apr 2007 23:33
Re:
bmw130 skrev: | Göte RS6 Sjögren skrev: |
Jag förstår inte heller hur man kan ifrågasätta användningen av en driftbox? Jag äger ingen själv, har aldrig provat en, men vill VÄLDIGT gärna ha en Att den är bra, råder det väl inga som helst tvivel om, det handlar väl bara om man är villig att betala de tusenlappar den kostar, för min egen del står en driftbox högt upp på listan Kör man mycket på bana är väl dessutom kostnaden inte så himla stor i förhållande till mycket av de andra kostnaderna.
Att man bli väldigt positiv inställd till en produkt man gillar som Gaute i detta fall är väl inte så konstigt? Jag är själv precis likadan, hittar jag något jag gillar som fler kan ha glädje av vill man ju gärna dela med sig av sin upptäckt om man är en vänlig själ dvs  |
Det är ju det som är fördelen med forum. Vet många som har boxar idag, hade det inte varit för språkröret(jag själv) hade de inte haft en per idag.
Tack Mats! I övrigt de är dax att köpa en nu Exakta BTG tider på ringen (hela dagen lång) är inte fel
I övrigt kan det vara lönt att du köper en extern anten(kostar inte mer än ett par hundralappar eller nåt?)
BMW har en tendens till att ha en framruta som har svårt med att ta igenom signaler(lite beroende på om värmreflekterande ruta eller ej) I övrigt är en anten bra att ha på ringen(många träd som kan störa GPS signalen). Å just när man är på g och satt en god split tid till Bergwerk vill man ju därefter inte förlora GPS signal, så köp antenn (liten magnet på taket)
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

21 Apr 2007 23:35
Re:
Arne Lindgren skrev: | Anders Jeppsson skrev: |
|
Men just banracing skiljer sig från konbana, rally och "banåka" lite, eftersom det handlar inte bara om att vara snabbare än sist, eller snabbare än en medtävlande, utan också att vara före, hålla sig före eller ta sig förbi.
ofta tar man ju ett långsammare spår för att vinna fördelar gentemot en konkurrent, t.ex. när man bromsar sig förbi på insidan före en kurva.
En tillräckligt brett gående bil kan antagligen täcka upp både in och utsidan i en kurva, och då borde en väl genomförd driftingteknik kunna vara användbar där. Ofrivillig sån lär ha använts av en Cheva Monza tidigt i SLC-serien, och att hitta runt och förbi en Volvo240 i regn på Sviestad är inte lätt..  |
Där har du ju en poäng
|
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

21 Apr 2007 23:41
Re:
Göte RS6 Sjögren skrev: | bmw130 skrev: | Göte RS6 Sjögren skrev: |
Att man bli väldigt positiv inställd till en produkt man gillar som Gaute i detta fall är väl inte så konstigt? Jag är själv precis likadan, hittar jag något jag gillar som fler kan ha glädje av vill man ju gärna dela med sig av sin upptäckt om man är en vänlig själ dvs  |
Det är ju det som är fördelen med forum. Vet många som har boxar idag, hade det inte varit för språkröret(jag själv) hade de inte haft en per idag.
Tack Mats! I övrigt de är dax att köpa en nu Exakta BTG tider på ringen (hela dagen lång) är inte fel
I övrigt kan det vara lönt att du köper en extern anten(kostar inte mer än ett par hundralappar eller nåt?)
BMW har en tendens till att ha en framruta som har svårt med att ta igenom signaler(lite beroende på om värmreflekterande ruta eller ej) I övrigt är en anten bra att ha på ringen(många träd som kan störa GPS signalen). Å just när man är på g och satt en god split tid till Bergwerk vill man ju därefter inte förlora GPS signal, så köp antenn (liten magnet på taket) |
Fan oxå, nu börjar det ju mer kännas som ett måste :woot:
Driftboxen börjar nog klättra på "ska köpa listan"
|
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

22 Apr 2007 11:46
Re:
Göte RS6 Sjögren skrev: | Pär Hansson skrev: | ...........Undrar om bakgrund till driftbox-prat......... |
Hoppas du ursäktar, men varför inte tala ur skägget gällande din fråga.
Jag kan ta om du är mer rak och direkt i din frågeställning.
Nyfiken i en strut? Klart du kan få ett svar på din fråga. Du kan sitta helt lungt i soffan, jag tjänar inget på att prata diftbox. Kör en del egna event(bankörning) och ordnar där igenom en del rabbater till mina besökare. Hoppas det känns bättre för dig nu med denna vetskap.
Tänk om jag fått min box gratis och är extatisk p g a det, eller tänk om jag köpt den själv,(känns det bättre för dig om jag säger att jag sparat i ett år för att ha råd att köpa den, liksom knegat ihop till den.. ja tänk att du kan intressera dig så för det Faktum är att jag köpt min själv.
.............................. | om du fått en bra deal på en driftbox eller inte bryr jag mig inte om i sak, det är inte det, har varken läggning för avundsjuka eller, t o m ännu mindre, för missunnsamhet. Avundsjuk blir jag iofs då & då, men har sällan missunnat någon något.
Jag är själv intresserad av loggning och kan tänka mig att avdela en bra del av budgeten till en logger, var på nätten att skaffa en DL-1 för ett par år sen, men pengarna ville inte riktigt räcka till att tävla ens. Ifrågasätter alltså inte användande av loggning. Är tvärtom själv redan övertygad om att det skulle ge mer för mig som rätt medioker förare än att lägga en extra tiotusing på annat på bilen.
Rejsa är ju en bra informationskälla för erfarenheter av loggning. Men det är av stort värde, för mig iaf, att veta om omdömena är utifrån hyfsat objektivt återgivna erfarenheter eller om det kan ligga kommersiella intressen eller annat bakom. Har inget emot marknadsföring heller om jag vet att det är marknadsföring, men marknadsföring under täckmantel känns inte så fräscht. Det kan vi kanske t o m vara överens om?
När jag ändå är inne på ämnet. Det är av naturliga skäl många på rejsa som har kommersiella intressen i banåka-branschen, inkl jag själv litegrann, och jag tycker det överlag sköts öppet och snyggt. Hoppas ingen tycker jag trampat över heller.
Med facit i hand kanske jag borde skickat PM och/eller formulerat mig bättre, men nu vet ju iaf fler hur det ligger till om de bryr sig, dock till priset av några popularitetspoäng för mig. Jag kan iaf kostatera att jag kan läsa det du skriver och (iofs kritiskt) värdera det utan att behöva misstänka att det ligger något annat än en positiv upplevelse bakom.
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

22 Apr 2007 12:10
Jag gillar drifting. Tycker nog att det kan få vara här på Rejsa.
Fast med Drifting så menar jag VERKLIGEN Drifting - inte virrpannor i som sladdar runt en bana mer eller mindre okontrollerat.
Drifting är ju fantastiskt skönt att se på!
Rena konståkningen
|
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

22 Apr 2007 12:22
Nu när jag ändå har "skitat ner" tråden så måste jag ju botgöra genom att gå on-topic också.
Jag tycker inte att det är en issue öht. Tycker Magnus att det passar, så passar det med drifting på rejsa.
|
|