| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Nissan Micra -98B
|
2329 besök totalt |
|
Nu ryker studentekonomiräddaren!
Det är den "faceliftade" modellen som alltså kom i slutet av -98 med bättre rostskydd och uppdaterade detaljer här och var. Min är dessutom mycket välutrustad och har den större av motorvarianterna som gör bilen pigg och lite underhållande att köra utan att för den delen dra mer bensin. Förbrukningen vid blandad körning är specificerad till 0.62 l/mil vilket stämmer bra överens med min egen erfarenhet. Jag köpte bilen förra våren av den enda tidigare ägaren som haft bilen att pendla Norrköping-Nyköping med. Jag har kört Jönköping-Borås med den huvudsakligen och med andra ord är de 13.300 mil som står på mätaren nära nog uteslutande landsvägsmil, vilket inte sliter till närmelsevis lika hårt som kallstarter och stadstrafik som dessa bilar oftast är använda till. Utrustning: * AC (nyrenoverad) * Fjärrstyrt centrallås med larm och startspärr * Servostyrning * Sätesvärme i två steg * Airbag på förarsida samt sidokrockskydd * Stora ljudpaketet + två JBL 6x9" i hatthyllan (tar ingen extra plats men låter kanon) * Ställbart framljus i höjdledd (bra vid last) * Takräcke original Nissan (1 år gammalt) * Hyfsade sommardäck (Continental EcOContact) på original 14" plåtfälg med original navkapslar * Nästan nya vinterdäck (Kumho) på original 13" plåtfälg med navkapslar Servicehistoriken är mycket god med fullstämplad servicebok som följts fullkomligt. Alla originalhandlingar medföljer bilen. AC-systemet renoverades förra sommaren (se nedan för bytta delar) och fungerar nu perfekt. All utrustning på bilen fungerar klanderfritt och utan krångel eller missljud. Nytt och bytt (i min ägo): * Motorolja, helsyntet 5w50, 700 mil * oljefilter, 700 mil * Luftfilter, 700 mil * Tändstift, 700 mil * Växellådsolja (Mobil1 helsyntet), 700 mil * AC-rör mellan torkfilter och kupé samt de flesta andra packningar, 600 mil * olja i AC-kompressor, 600 mil * Smörj- och kylmedel i AC-system, 600 mil * Rostskyddsbehandling, Hagmans Carosol, hela bilen, alla skrymslen och vrår, 600 mil * Bromsskivor fram, 200 mil * Bromsbelägg fram, 200 mil * Bromsrör mellan trumma och bromsslang bak, båda sidor, 200 mil Bilen besiktades för två månader sedan och är godkänd fram till och med april -08. Med andra ord är bilen i mycket bra kondition. Jag vill påstå att det är svårt att hitta en bil som är så tillförlitlig och extremt billig att äga (skatt, försäkring och eventuella reparationer). Den har aldrig krånglat för mig och bilmodellen har mycket bra statistik hos bilprovning och ägarnöjdhet. Den har även kamkedja vilken inte behöver bytas vilket kamremmen på de flesta andra bilar behöver, vilket är dyrt. Eventuellt kan en ett år gammal Pioneer RDS- och CD-stereo medfölja vid smidig affär. Levereras givetvis nyrekonditionerad utvändigt och invändigt. Bilen finns inne i centrala Jönköping. Pris: 35.000 Claes Haglund 036-8600006 0705-849136
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
![]() |
SÄLJES
|
2329 besök totalt |