Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22 besök idag (22598 totalt) |
Jag upptäckte även att det inte var några Evo kammar som satt i, utan dom var lite värre än så iallafall
![]() ![]() ![]() ![]() Kanske bromspappret på 240 hk som följde med bilen inte var så galet iaf ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Ser att du tar väl hand om min gammla bil Micke
![]() Vill minnas att jag har renoverat generator fästena en gång jag med när jag köpte den, så de e nog ett vanligt fel ![]() _________________ Joakim Karaus Magnus oketorp Tider Kinnekulle - 1:01.4 Falkenberg - 0:52.4 Sturup - 1:12.0 Gälleråsen - 1:17.6 Mantorp - 1:34.8 |
||||
Jodå man försöker så gott man kan
![]() Ja dom flesta verkar ha problem med att originalbussningarna i generatorn är gjorda av trolldeg eller något men på denna så är fästet helgjutet? ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Premiärturen är numera avklarad
![]() ![]() Frontplast från Sport Evon med ställbar frontläpp samt ställbart luftgenomsläpp strax framför framaxeln. ![]() ![]() Måste dock beställa nya plastclips till frontläppen innan den åker på ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Re:
Allt funka som det skulle? ![]() Nja, bara du har värme i grejorna, kanske gör ett extra oljebyte innan du testar varvstoppet så är det bara att skjuta på. Min motor gick i en bromsbänk efter 9 mils körning.
_________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Japp det gick bra, inget som krånglade
![]() Jag är också lite kluven angående inkörning osv så det är väl mest en mental grej att ta det lite lugnt i början ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Besiktningen avklarad med blankt papper och frontläppen är fastskruvad. Bara kvar att fixa generatorn samt byta bromsvätska så är bilen klar för banan
![]() Har också beställt Toyo RA-1 ifrån Wheelbase och pratade lite grann med Martin där. Det visade sig att han kände ägaren till min bil som köpte den ny ![]() ![]() ![]() ![]() Funderar även på att byta till original bakljus men jag är lite kluven i frågan. Tyvärr fick jag inte med originalen vilket innebär en tråkig utgift isåfall ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Re:
Vanliga E30-bakljus finns väl på vilken skrot som helst? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Javisst, har hittat ett par för 500:- men alla utgifter som inte gör bilen eller chaffören snabbare är tråkiga ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Re:
500? ![]() Snart är det dyrare på skroten än hos BMW... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Ja så skulle man kunna göra men det är inte rätt ![]() ![]() Sörpan: Ja det var det pris jag fick av "E21-Racing" här på forumet. ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Banträffen på Gelleråsen avklarad och såna dagar är man verkligen kär i bilen
![]() ![]() ![]() ![]() Bytte även bort mina blingbakljus mot ett par original + en slant på Mantorp och jag ångrar det inte en sekund, tycker de ser mkt bättre ut ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Tackar
![]() Min kära 525 behagade ju att paja i helgen (25 mil ifrån hemmet ![]() ![]() ![]() Ingen som har en vevaxelgivare passandes en BMW M50 motor liggandes? _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Re:
Borde kunna vara samma som till M42 va? Kan glo efter en i kartongerna men hoppas inte på för mkt... Påminn mig på lördag/söndag. ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 22 besök idag (22598 totalt) |