Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1236 besök totalt |
Förslag på alternativ Nordslinga
http://forums.autosport.com/showthre _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Re:
Men tänk om de byggt denna variant och behållt den gamla! Förmiddagar turistkörning kort sträckning Eftermiddagar turistkörning lång sträckning och jag kan se de "klassiska" kommentarerna framför mig: "Jo serru, jag låg bakom M3:an till Buchental, accade förbi honom på rakan och efter den ursnabba högern innan Vogelherdchen tappade han 100 m på mig. Hade lätt släpp genom chikanen, men annars satt spåret fint. Vid bromsningen till Alle Burg (som nog ska vara Alte Burg...) såg jag inte ens M3:an i backspegeln, men däremot hade en Clio Sport närmat sig dramatiskt fort!" ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Re:
![]() ![]() ![]() Lång sträckning hade varit trevligt ![]() |
||
Christian, ta en promenad i terrängen och kolla om du ser någon stakning för den där slingan.
om vi har Nordslingan och GP-slingan så finns det väl inget hinder för en "Touristschleife"? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1236 besök totalt |