| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Båge i banbilen och dess utseende?
|
1625 besök totalt |
|
Hur får lådorna man ställer huvudbågen se ut?? Måste plattorna man monterar bågen i vara svetsade direkt i golvet? Eller kan man bygga upp dessa en bit från golv och bulta bågen i lådan? Detta naturligtvis förutsatt att lådorna är riktigt byggda och svetsade i golv mm. Har lite problem nämligen. Samt att bågen nog är lite kort nu i benen. Skulle monteras på annat sätt i annan bil tidigare. Dock är det ju en båge till samma sorts VW. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
|
Re:
Hmm ok. Där har jag iofs läst. Uppdaterade just mitt minne. Men Med andra ord är det INTE tillåtet att bygga en högre låda?? om infästningen byggs på höjden i samma material. Typ höjjer lådan med 15cm dit där huvudbågen står skruvad? Jaja bilen lär ju inte tävlas iofs. Men den skall ju vara säker iaf. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
|
Du kan inte ställa den på "hyllan" där baksätet suttit då? Jag har så på min vr6 och det blev ett lagom (lagligt) avstånd mellan båge och hjälm. Jag svetsade fast 8mm plattor som jag gängade hål i för att sedan skruva fast ändplattorna på bågen.
//Erik _________________ Erik Birgerson //Golf vr6 -93 |
||
|
Re:
Jo det är så den var monterad. Den var måttad efter att ha på baksäteshyllan. Nu vill ja ha den just bakom b-stolpen. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1625 besök totalt |