| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Porsche 996 gt2
|
1343 besök totalt |
|
Jag skulle ha köpt en nästa vecka men den blev såld idag utan att jag fick en chans att bjuda över.
Därför kollar jag här om någon vet om en gt2:a som är till salu. Helst en clubsport men inga problem att konvertera annars. Annan banmässig utrustning är ett plus. De överprissatta på blocket är ej av intresse. //Robin _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
|
Klassas denna som överprissatt:
http://www.blocket.se/vi/11561972.ht Tittar man på tyska marknaden verkar de ju börja på runt 80 kEuro och uppåt
|
|
Nej, den är inte överprissatt men den har istället gått lite väl långt.
Jo, det finns ett par intressanta objekt i tyskland, men jag tittar helst i sverige först. Fler bud??
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
|
Har själv precis köpt en GT2:a efter att ha letat ganska länge. Det svåra var att hitta en bil som gått lagom långt till ett acceptabelt pris .
Letade över hela Europa och blev ganska besviken över vad jag fann när vi väl kom ner för att titta på bilarna live. Trots telefonkontakt med säljande firmorna och en del faxkopior på serviceböcker mm så stämde annonsvärlden inte riktigt med verkligheten.Tex en av bilarna i "nyckisk" med endast 1500 mil, var i nyskick med få mil pga att den redan år ett brottats med ett träd och sedan helrenoverats och inte tagits i trafik igen. Fullservad innebar en stämpel 2002 och att säljarna skulle stämpla igen 2007 innan leverans då bilen varit "avställd" i 5 år
Sådana ting kom endast fram när en kompis boende på plats pressade säljarna på sitt eget språk. Över telefon och på knacklig Tyska eller Engelska glömdes sådana fakta bort, och då hoppade vi ändå över bilarna som endast såldes på export. Lycka till i letandet, ge det lite tid bara. //AntX _________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
|
Det står en silver hos http://www.haggenas-auto.se/
Annars kan vi gärna leta, vi har tysk och italienskspråkig personal vilket innebär vissa fördelar som redan nämnts. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
![]() |
SÄLJES
|
1343 besök totalt |