| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: VW Golf Mk1 -83
|
1091 besök totalt |
|
Hej, Nu ska jag sälja min Golf Mk1 I korthet är följande gjort på den (sedan februari -07 då jag köpte den). -Nya bromsbackar, bromstrummor, monteringsats samt handbromswire och hjulcylindrar. Dvs allt i bromsväg bak. Den fick även ny bromsvätska och en uppsmörjning av bromsoken fram. -Fördelarlock, rotor, tändkablar, kondensator och brytarspetsar, likaså alla filter (olja, bensin och luft) och olja är även bytt. -Helt nya lampor fram, blev helt fantastiskt bra ljus. -Alla lampor i instrumentpanelen och alla reglage är utbytta. -Alla yttre belysning har nya glödlampor. -Torkarbladen fram och bak är nya. -En mycket fin grill är lackad (svart) och monterad då den gamla var trasig i fästpunkterna. -Stötdämparna fram är också nya. -Det sitter 4 nya (under 300mil) sommardäck på bilen, dim 195*50-15, fabrikat Marshal, dessa är monterade på OZ-routefälgar. I samband med monteringen av dessa däck utfördes även en hjulinställning, både camber och toe-in är justerad. (Det finns även 4st gamla vinterdäck på alu-fälg) Denna golf är lite ovanligt utrustad för att vara en 1,6 då det finns både taklucka och en 5-växlad låda med överväxel på femman. Dragkrok finns också på den. Bilen är alltså påkostad en hel del de senaste månaderna (långt över 10,000 i bara delar), men jag har återigen drabbats av BMW-sjukan...
Jag har även fin Weber 38/38 dubbelportförgasare till bilen komplett med insug. Bilen är silvermetallic med blå inredning, inredningen är fri från skador, bilen ser mycket fin och fräsch ut. Jag är åttonde ägaren, bilen är nybes i feb. Pris= Seriöst bud Mvh Christer
_________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
![]() |
SÄLJES
|
1091 besök totalt |