Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4337 besök totalt |
|
||
Det var ett allmänt upprop i tråden T-H eftersom jag tyckte att det liknade märkesforumsnivå. A.k.a. sandlåda
![]() Tyvärr så hamnar ju det senast skrivna inlägget längst ner i tråden och du hade bara oturen att ha skrivit det senaste inlägget. Man får inte ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
VAG och Porsche är INTE samma koncern. Däremot har ägarfamiljerna lite med varandra att göra och det är väl därför missuppfattningen kommer ifrån? Däremot ritade FA Porsche en bubbla som aldrig blev nån hit - den ser extremt lik ut VW Bubblan. När han senare gjorde en uppföljare åt VW blev den vad den är idag - en hit. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
917 är ju bara ett exempel på de bilar Piech är pappa till och 917 är ju det hittills grymmaste som kommit från Porsche. En annan anledning till att man tror att Porsche och VW hör ihop kan vara att dom har samma generalagent i Sverige. ((Fast under olika bolagsnamn) Eller hur det nu funkar) _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Har faktiskt för mig att vi har varit etta på den listan en gång i tiden. _________________ Anders Dauner |
||
![]() Jag tycker bara det är lite konstigt att man bygger en snabbare variant av samma design när den första hade tendenser att ligga med hjulen i luften och sprattla. Inte är jag märkesfantast heller. Jag har ju till och med haft en Golf II... Apropå likheter så har jag märkt att jag har svårt att skilja på New Beetle, TT och 996 när jag kommer ifatt dem på motorväg när det är halvskumt ute. Kanske borde skaffa glasögon. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Eh...jaha så VW o Porsche hänger inte ihop alltså?..trodde ju jag med
![]() Men varför är det så "mycket" VW-delar i en Porsche dårå? Iaf lite elektriska komponenter osv. på typ min bil. EDIT:..såg nu att en ny tråd startats om detta gamla klassiska ämne ![]() A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Någon här som såg Veyron då den var (är?) i Sverige?
![]() http://sportbilen.se/reportage.php?i Har någon bil levererats till Sverige än? _________________ ![]() |
||
Jag har hört att två-tre stycken skall ha sålts till Sverige, men huruvida det ligger någon sanning bakom det låter jag vara osagt.
Fick bekräftat häromdagen iaf, att 7st... ![]() ...har sålts bara i Stockholmstrakten...kan nog bli kul att se på gatorna! ![]() Såg dessutom den här pjäsen vid Roslagstull häromkvällen... Inte alltför ofta man ser en sådan förgylla Stockholms gator! ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4337 besök totalt |